۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ۰۵:۲۰
گزارش-سایت-کمیته-بین-المللی-پارالمپیک--پاراتکواندو-رشد-دو-برابری-داشته-است
در ظرف مدت زمان سه سال، پاراتکواندو آماده می شود تا در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حضوری تاریخی داشته باشد. البته برای بسیاری از کسانی که در این رشته فعالیت می کنند، این زمان خیلی زود نگذشته است.

در ظرف مدت زمان سه سال، پاراتکواندو آماده می شود تا در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حضوری تاریخی داشته باشد. البته برای بسیاری از کسانی که در این رشته فعالیت می کنند، این زمان خیلی زود نگذشته است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، پاراتکواندو در بازی های ۲۰۲۰ توکیو برای نخستین بار به روی تاتامی می رود.

«فاکوندو آندرس نوویک»، پاراتکواندوکار منهای ۶۱ کیلوگرم آرژانتینی در ماده K۴۴، در گفتگو با سایت کمیته بین المللی پارالمپیک اظهار داشت: خبر حضور پاراتکواندو در بازی های پارالمپیک را در سال ۲۰۱۵ شنیدم. تمام روز را منتظر شنیدن این خبر بودم. در کشور من اعلام این خبر مصادف شد با طلوع خورشید. از خواب بلند شدم و با سرمربی ام تماس گرفتم. من عاشق این رشته هستم و اینکه می توانم با پیراهن آرژانتین در بازی های پارالمپیک روی صحنه بروم ، مرا پر از احساس شادی می کند.

«لیسا گیسینگ»، قهرمان سه دوره رقابت های جهانی از دانمارک نیز در این خصوص گفت: اینکه پاراتکواندو هم بخشی از مراسم افتتاحیه است، خبر بزرگی است. ما هم در کنار دیگر ورزشکاران با روحیه ویژه حضور خواهیم داشت.

 

 


اعلام حضور این رشته در بازی های پارالمپیک، باعث شده رشد پاراتکواندو شتاب بگیرد و ورزشکاران بسیاری امیدوار به رقابت با برترین های این رشته شوند. شمار ورزشکارانی که در حال حاضر در رنکینگ رشته پاراتکواندو حضور دارند، از زمان اعلام حضور این رشته در ژانویه ۲۰۱۵، دو برابر شده است. در حال حاضر ۲۲۵ پاراتکواندوکار در رنکینگ حضور دارند در حالی که تا قبل از سال ۲۰۱۵ فقط ۱۱۳ ورزشکار مرد در این رشته حضور داشتند. در بخش بانوان هم در حال حاضر ۶۱ پاراتکواندوکار حضور دارند که تعداد آنها تا پیش از این ۲۸ پاراتکواندوکار بود. این پاراتکواندوکاران از ۵۵ کشور هستند در حالی که قبلا فقط ۳۲ کشور در رقابت های پاراتکواندو حضور داشتند.

این رزمی کاران از کشورهای ایران، ترکیه، مغولستان هستند که به طور سنتی رنکینگ را در ید قدرت خود دارند اما اکنون ورزشکارانی از سراسر جهان از جمله کرواسی، آمریکا، آرژانتین و روآندا هم به جرگه این کشورها پیوسته اند.

روز ۱۹ اکتبر، پاراتکواندوکاران این فرصت را دارند تا در رقابت های قهرمانی جهان که یک رقابت G۱۰ محسوب می شود، شرکت کنند و انتظار می رود در خصوص شرکت کنندگان در این رویداد ، یک رکورد ثبت شود.

کد خبر : ۲,۸۲۱
اشتراک در