۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۰۴:۲۲
آیین-تجلیل-از-مدال-آوران-ادوار-پارالمپیک--دشتی--چهار-برابر-وزن-خودم-را-روی-سینه-می-بردم
مرتضی دشتی، چهره نام آشنای پارا وزنه برداری ایران، گفت: شرایط پارا وزنه برداری ایران در مقایسه با چند سال گذشته بهتر شده است.
مرتضی دشتی، چهره نام آشنای پارا وزنه برداری ایران، گفت: شرایط پارا وزنه برداری ایران در مقایسه با چند سال گذشته بهتر شده است.

دارنده مدال طلای وزنه برداری بازی های پارالمپیک آتن با بیان این مطلب به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: در دسته ۴۸ کیلوگرم از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ عضو تیم ملی پارا وزنه برداری ایران بودم و چهار مدال طلای جهان، یک مدال طلای بازی های پارالمپیک، دو مدال بازی های پارا آسیایی و سه مدال اروپا را در کارنامه رقابت های ورزشی خود دارم.

وی افزود: رقابت های جهانی مالزی، آخرین مسابقه من در وزنه برداری بود و به دلیل آسیب دیدگی از مسابقات خداحافظی کردم و بعد از آن در هیچ رقابتی شرکت نکردم.

پارا وزنه بردار طلایی بازی های پارالمپیک آتن درباره لقب اعجوبه وزنه برداری ایران که به وی نسبت داده اند، اظهار داشت: این لقب را شاید به دلیل اینکه نزدیک به چهار برابر وزن خودم وزنه می زدم، به من داده اند. وزن من ۴۸ کیلوگرم بود و با بالا بردن وزنه ۱۸۵ کیلوگرم بر روی سینه رکورد آسیا و جهان را در اختیار داشتم.

وی درباره بازی های پارالمپیک و کسب مدال در آتن گفت: در بازی های پارالمپیک آتن صاحب عنوان قهرمانی شدم و در بازی های پارالمپیک پکن به دلیل ناداوری هر چه وزنه زدم، داوران خطا گرفتند که باعث شد از صحنه مسابقات خارج شوم.

دشتی در خصوص شرایط کنونی پارا وزنه برداری اظهار داشت: بعد از آن مسابقات، دسته بندی وزنه برداری تغییر کرد یعنی دسته ۴۸ کیلوگرم حذف و به ۴۹ کیلوگرم تغییر یافت. شرایط پاراوزنه برداری نیز تغییر کرده و نسبت به سال های گذشته بهتر شده است. امیدوارم نتیجه زحمات تیم ملی را در رقابت های جهانی مکزیک ببینیم.

وی در پایان یادآور شد: وقتی ملی پوشان را می بینم دلم برای وزنه برداری تنگ می شود، اما دیگر انگیزه ای برای برگشتن ندارم. البته در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می کنم، اما مشکلات زیاد زندگی و مخارج، مانع فعالیتم در این رشته می شود.

کد خبر : ۲,۷۷۴
اشتراک در