۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ۰۶:۲۳
آیین-تجلیل-از-مدال-آوران-ادوار-پارالمپیک--حسن-سماواتی--تجلیل-از-پیشکسوتان-به-نفع-جامعه-ورزش-است
حسن سماواتی یکی از مدال آوران بازی های پارالمپیک ۱۹۹۸ سئول است که با داشتن درجه جانبازی ۷۰ درصد، عنوان سوم ماده پرتاب دیسک را کسب کرد. وی برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران را باعث احساس سربلندی پیشکسوتان دانسته و به نفع جامعه ورزش دانست.
حسن سماواتی یکی از مدال آوران بازی های پارالمپیک ۱۹۹۸ سئول است که با داشتن درجه جانبازی ۷۰ درصد، عنوان سوم ماده پرتاب دیسک را کسب کرد. وی  برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران را باعث احساس سربلندی پیشکسوتان دانسته و به نفع جامعه ورزش دانست.

سماواتی با بیان این مطلب به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: در بازی های پارالمپیک ۱۹۹۸ سئول در دو ماده پرتاب نیزه و دیسک رقابت های پارا دو و میدانی شرکت کردم که در پرتاب دیسک مدال برنز و در پرتاب نیزه عنوان چهارم را کسب کردم. بعد از این مسابقات نیز کلاس ها ادغام شد و برای کسب نتیجه بهتر تمرینات زیادی انجام دادم که از ناحیه آرنج آسیب دیدم و ورزش قهرمانی را به اجبار کنار گذاشتم.

مدال آور بازی های پارالمپیک سئول افزود: برگزاری این مراسم برای بار دوم خیلی خوب بود. با این اقدام کمیته ملی پارالمپیک،  روحیه و انگیزه ورزشکاران بالا می رود. از دوران مدال آوری ما مدت‌ها می گذرد و برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان به ما احساس سربلندی داد. از طرفی به برخی ورزشکاران جدید روحیه مضاعفی داد که به نفع ورزش کشور، جامعه و خانواده ایشان است.

سماواتی درباره شرایط کنونی پارا دو و میدانی اظهار داشت: در زمان ما جوایز و پاداش به ورزشکاران کمتر بود و فکر می کنم شرایط ورزشکاران بهتر شده است. در آن زمان ما بدون توجه به پاداش و حقوق ورزش می کردیم و فکر می کنم به دلیل پاداش و حقوقی که به ورزشکاران اهدا می شود شاهد اختلاف سطح هستیم.

کد خبر : ۲,۷۷۰
اشتراک در