۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ۰۴:۰۰
آیین-تجلیل-از-مدال-آوران-ادوار-پارالمپیک---ساره-جوانمردی--سقف-آرزوهای-من-مطرح-کردن-معلولان-در-کنار-افراد-سالم-است
پارا تیرانداز ایران پس از کسب دو مدال طلای بازی های پارالمپیک ریو، اکنون به فکر تکرار آن است و سقف آرزوهای خود را مطرح کردن معلولان در کنار افراد سالم می داند.
پارا تیرانداز ایران پس از کسب دو مدال طلای بازی های پارالمپیک ریو، اکنون به فکر تکرار آن است و سقف آرزوهای خود را مطرح کردن معلولان در کنار افراد سالم می داند.

ساره جوانمردی که در اردوهای تدارکاتی برای حضور پرقدرت در رقابت های قهرمانی جهان آماده می شود، یکی از مدال آورانی است که در گردهمایی مشهد به همراه سایر افتخارآفرینان تمام ادوار پارالمپیک حضور خواهد داشت.

گفتگوی جامع جوانمردی با سایت کمیته ملی پارالمپیک در پی می آید:

* خانم جوانمردی مرحله سوم اردوهای آمادگی چطور پیش می رود؟
- دو مرحله اردوی انتخابی برگزار شد که ورزشکاران گزینش شدند و اردو با حضور تیراندازان اعزامی به رقابت های جام جهانی کرواسی برگزار شد. اردوی سخت و سنگینی را داریم من هم در مواد تپانچه بادی 10 متر و خفیف ۵۰ متر تمرین می کنم. شرایط فعلا خوب است و یک اردوی متصل به اعزام دیگر داریم که فکر می کنم بتوانیم به آمادگی لازم برسیم.

* برای شرکت در رقابت های جام جهانی چقدر آماده هستید؟
- با وجود اینکه بعد از بازی های پارالمپیک ریو در ماده خفیف تمرین نداشتم، در پنج - شش جلسه ای که تمرین کردم وضعیت خیلی خوب بود، اما در تپانچه بادی تغییراتی را اعمال کردم که به شرایط خوب نزدیک می شوم و می توانم امیدوار باشم تا رقابت های جام جهانی کرواسی به حداقل ۹۵ درصد آمادگی برسم.

* شاید با مدال هایی که در بازی های پارالمپیک به دست آوردید، بازی های جام جهانی چندان دشوار نباشد.
- رقابت های جام جهانی را دو سال پیش تجربه کرده ام و باید بگویم سطح خوبی دارد. البته نمی دانم با کیفیت دو سال پیش برگزار شود، چون آن زمان قبل از بازی های پارالمپیک ریو بود و همه به عنوان مسابقه تدارکاتی حضور پیدا می کردند تا بتوانند آمادگی خودشان را بالا ببرند و امسال هم قبل از رقابت های قهرمانی جهان برگزار می شود. اما هر مسابقه ای برای ساره جوانمردی جایگاه خودش را دارد. مهم نیست در سطح پایین یا بالا باشد من باید به یک آمادگی خوب برسم و نمایش خوبی را به جای بگذارم. این امر باعث می شود انگیزه مضاعفی را برای مسابقات بعدی پیدا کنم و هر مسابقه تدارکاتی مرا یک پله برای مسابقه و هدف بعدی، بالاتر می برد.

* موفقیت های اخیری که به دست آوردید در زندگی شما چه بازتابی داشته است؟
- قبل از بازی های پارالمپیک تحت فشار زیادی بودم، چون عملکرد بین بازی های پارالمپیک لندن تا ریو خیلی خوب بود و همین امر سطح توقعات را بالا برده بود که من در ریو بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم، اما با تمام فشارهایی که وجود داشت عملکرد خوبی داشتم. فکر می کردم که بازتاب دو مدال طلای من که برای نخستین بار اتفاق می افتاد خیلی فراتر از چیزی که دیدم، باشد. مردم و بویژه مردم استان فارس به من لطف داشتند و همیشه مرا حمایت کرده اند و همیشه بازگو می کنند که دعای خیرمان بدرقه راهت است که قطعا اگر دعای خیر آنها نباشد چنین موفقیت هایی را به دست نمی آورم، اما کم لطفی هایی هم اتفاق افتاد که توقع نداشتم. با این حال بازی های پارالمپیک ریو از چند وجه ورزشی، کاری، زندگی خصوصی و شخصی  تجربه خیلی بزرگ در زندگی من بود. فکر می کنم ساره جوانمردی به اوج آرزوهایش رسیده است و آنچه برای او مهم است این است که با تکرار آن در میادین آسیایی، پارالمپیک و سایر مسابقات، دل هموطنانش را شاد کند وگرنه دنبال مدال برای خودم نیستم و فقط به دنبال شاد کردن دل دیگران و بالا رفتن پرچم کشورم هستم. امیدوارم انگیزه ای که توانستم در جامعه بویژه در جامعه تیراندازی ایجاد کنم بتواند برای بخش جانبازان و المپیکی ها راهگشا و نقطه قوتی در ورزش تیراندازی باشد.

* این موفقیت ها بار مسئولیت شما را بیشتر نکرده است؟
- قطعا همینطور است. بعد از بازی های پارالمپیک ریو خیلی ها می گفتند این موفقیت ها اتفاقی است و جوانمردی نمی تواند چنین مدالی را در بازی های پارالمپیک بعدی کسب کند و برخی هم می گفتند می تواند با برنامه ریزی خوب و تلاش بیشتر این اتفاق را تکرار کند. برخی نیز می گفتند با این اتفاق مسئولیت های شما بیشتر می شود. درست است. من اکنون زیر ذره بین قرار گرفته ام و امیدوارم بتوانم از زیر بار مسئولیت سنگینی که بر دوش دارم به نحو احسن بیرون بیایم.

* سقف آرزوهای شما چیست؟
- سقف آرزوهای من همیشه مطرح کردن معلولان در کنار افراد سالم است. من به این سقف آرزویم نرسیدم و رسیدن به این آرزو سخت است.

* در بازی های المپیک و پارالمپیک ریو، زهرا نعمتی در هر دو رویداد شرکت کرد. نظر شما در این خصوص چیست؟
- قبل از زهرا نعمتی ورزشکاران دیگری در کشورهای دیگر را می شناسم که در دو رویداد المپیک و پارالمپیک شرکت کرده اند، اما زمانی که زهرا تلاش کرد تا به این هدفش برسد، خیلی دوست داشتم در دو رویداد صاحب مدال شود. امیدوارم بتواند بار دیگر این اتفاق را تکرار کند، چون قول حضور در بازی های آسیایی و پاراآسیایی را داده است و برای من باعث افتخار است که یکی از دوستان صمیمی ام چنین اراده و انگیزه ای دارد.

* شما چنین تصمیمی ندارید؟
- نه به صراحت اعلام می کنم که چنین برنامه ای ندارم.

* در خصوص مراسم تجلیل از مدال آوران که در مشهد برگزار می شود، نظرتان را بفرمایید.
- برگزاری چنین مراسم هایی همواره به ایجاد انگیزه در نزد پارالمپین ها کمک می کند و ارزشمند است.

کد خبر : ۲,۷۶۰
اشتراک در