۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ۰۸:۴۶
آیین-تجلیل-از-مدال-آوران-ادوار-پارالمپیک---هادی-زاده--مدال-آوری-در-پارا-دو-و-میدانی-دشوار-شده-است
نخستین مدال آور بازی های پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول گفت: سطح پارا دو و میدانی در مقایسه با گذشته خیلی بالا رفته و گرفتن مدال کار سختی است.
نخستین مدال آور بازی های پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول گفت: سطح پارا دو و میدانی در مقایسه با گذشته خیلی بالا رفته و گرفتن مدال کار سختی است.

علی اصغر هادی زاده با بیان این مطلب به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: کاروان ایران در بازی های پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول برای نخستین بار در رشته های دو و میدانی، والیبال نشسته، گلبال و وزنه برداری شرکت کرد و من نخستین ورزشکاری بودم که در ماده پرتاب وزنه مسابقه داده و مدال برنز کسب کردم و نخستین مدال آور بازی های پارالمپیک شدم. بعد از این مسابقات هم به عنوان سرپرست تیم دو و میدانی به بازی های پارالمپیک آتن، پکن، لندن و ریو اعزام شدم.

وی افزود: سطح پارا دو و میدانی در مقایسه با گذشته خیلی متفاوت شده و پیشرفت رکوردها فوق العاده بالاست به طوریکه گرفتن مدال کار سختی است. توجه کشورهای دنیا به این رشته معطوف است و در این رشته سرمایه گذاری می کنند.

نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان جایگاه پارا دو و میدانی ایران را خیلی خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: رشته پارا دو و میدانی ایران جایگاه خاصی در دنیا دارد، اما تیم ایران در بخش پرتاب ها فعال است و به بخش رقابت های دوها و ویلچررانی  توجهی نداریم درحالیکه یک بخش توزیع مدال ها به این رشته ها مربوط می شود.

هادی زاده در پایان درباره برگزاری مراسم آیین تجلیل از مدال آوران بازی های پارالمپیک گفت: به نظر من یکی از زیباترین و بهترین کارهای پارالمپیک گرد هم آوردن پیشکسوتان است، چراکه بسیاری از قهرمانان به سن پیری رسیده و نه تنها از ورزش بلکه از کارشان هم بازنشسته شده اند. جمع شدن و قرار گرفتن در چنین شرایطی شاید به همین سادگی به دست نیاید بنابراین ارزشمند است. اصل مهمی هم که باید در نظر گرفته شود احترام به پیشکسوتان و قدیمی ها است.

کد خبر : ۲,۷۵۶
اشتراک در