۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ۱۶:۵۰
همایش-ملی-فعالیت-بدنی-برای-افراد-دارای-معلولیت-برگزار-شد
همایش ملی فعالیت بدنی برای افراد دارای معلولیت روز چهار شنبه ۸ شهریور ماه ۱۳۹۶ همزمان با برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات توانبخشی در تهران برگزار شد.
همایش ملی فعالیت بدنی برای افراد دارای معلولیت روز چهار شنبه ۸ شهریور ماه ۱۳۹۶ همزمان با برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات توانبخشی در تهران برگزار شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، آکادمی ملی پارالمپیک با همکاری مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، پژوهشگاه علوم ورزشی، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، سازمان بهزیستی کل کشور، فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان و برخی از انجمن های توانبخشی غیردولتی، همایش ملی فعالیت بدنی برای افراد دارای معلولیت را با محورهای آشنایی با ساختار ورزش همگانی در ایران برای افراد دارای معلولیت، آشنایی با پیش نیاز های فعالیت بدنی برای افراد دارای معلولیت، آشنایی با کلاس بندی رشته های مختلف ورزشی، معرفی حرکات ورزشی مناسب برای افراد  دارای ضایعات نخاعی و آشنایی با ورزش بوچیا و برایتونیک و تای‌چی ویژه افراد دارای معلولیت را در سومین نمایشگاه بین المللی توانبخشی و در سالن همایش چهل سرای مصلی امام خمینی (ره) برگزار کرد.

دکتر فریبا محمدی، سرپرست نایب رئیس آکادمی ملی پارالمپیک و دبیر علمی این همایش، با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش گرد هم آوردن مراکزی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به افراد دارای معلولیت خدمات می دهند، گفت: با نگاه عمیقی به هدف نهایی هر کدام از این مراکز متوجه می شویم آنها اهداف مشترکی دارند، اما باتوجه به ماموریت‌های سازمانی خود، هر کدام به نوعی و با نگاه خاصی در حوزه ورزش این افراد فعالیت می کنند.

وی افزود: مأموریت کمیته ملی پارالمپیک ارائه خدمات به ورزشکاران پارالمپیکی است و جنبش پارالمپیک را با هدف گسترش ورزش در میان جامعه هدف و استعدادگزینی افراد مستعد تا رسیدن به سطوح پارالمپیک دنبال می کند. فدراسیون جانبازان و معلولان با حمایت از ورزش همگانی افراد دارای معلولیت، بسترهای لازم را برای ورزش قهرمانی آماده می کند. سایر مؤسسات نیز درجهت استقلال و ارتقای کیفیت زندگی این عزیزان تلاش می کنند.

محمدی یکی از ویژگی های بارز ورزش را ارتقای روحیه کار تیمی دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری این همایش بهانه ای برای کار تیمی و تعامل نزدیک این نهادها و هم افزایی آنها در جهت عدم موازی کاری و استفاده از توانمندی ها و پتانسیل های یکدیگر است.

وی ادامه داد: با این رویکرد پیشنهاد این همایش از سوی مرکز ضایعات نخاعی مطرح شد و کمیته ملی پارالمپیک از طریق بازوی علمی خود یعنی آکادمی ملی پارالمپیک، آمادگی خود را برای همکاری علمی در این رویداد اعلام کرد. باتوجه به توان اجرایی مجموعه نیکوکاری رعد آنها نیز زحمات بخش اجرایی را با همکاری مرکز ضایعات نخاعی متقبل شدند و سازمان بهزیستی با توجه به برنامه ای که برای توسعه خدمات ورزشی در آن نهاد داشت آمادگی خود را برای مشارکت اعلام کرد.

محمدی اظهار داشت: در تنظیم برنامه این همایش یک روزه سعی کردیم از مشارکت متخصصان سایر سازمان های فعال در این زمینه مانند پژوهشگاه علوم ورزشی، فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، انجمن برایتونیک و انجمن بوچیا نیز بهره مند شویم.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با مشارکت هرچه بیشتر سازمان های فعال این حوزه، با برنامه ای مدون بتوانیم نقش کوچکی در ارتقای کیفیت و امید به زندگی افراد دارای معلولیت داشته باشیم.

کد خبر : ۲,۷۵۲
اشتراک در