۲۴ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۵:۳۹
فعالیت-تیم-ملی-پارا-درساژ-برای-حضور-در-بازی-های-پارالمپیک-۲۰۲۰-توکیو
تیم ملی پارا درساژ ایران فعالیت خود را برای شرکت در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو آغاز کرده و قرار است سه سوارکار به این رقابت ها اعزام شوند.
تیم ملی پارا درساژ ایران فعالیت خود را برای شرکت در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو آغاز کرده و قرار است سه سوارکار به این رقابت ها اعزام شوند.

رئیس کمیته پارا سوارکاری با بیان این مطلب به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: تیم ملی پارا سوارکاری مدت ها فعالیت کرده و نظر فدراسیون جانبازان و معلولان این بود کسانی که شانس بالایی برای مدال آوری دارند در قالب تیم پارا درساژ قرار بگیرند تا انگیزه لازم را برای ادامه کار داشته باشند.

 غزاله منتظم به ترکیب تیم ملی اشاره کرد و افزود: تیم ملی با حضور ۳۰ نفر و در دو بخش مردان و زنان فعالیت می کند و با «پاتریشیا ندو»، مربی فرانسوی تیم ملی، درباره معرفی ترکیب تیم ملی رایزنی می کنیم تا در نهایت سه نفر برای حضور در این رقابت ها انتخاب شوند. دو مرحله اردوی آمادگی تیم ملی را پشت سرگذاشته ایم و مرحله سوم نیز آذرماه و همزمان با ورود وی به ایران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تیم ملی برای حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو باید ابتدا در مسابقات پارا درساژ ۲۰۱۸ دوحه قطر شرکت کند و بعد از آن با کسب امتیازات لازم جواز حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند.

منتظم در خصوص چگونگی گرفتن جواز حضور در بازی های پارالمپیک اظهار داشت: برای شرکت در این مسابقات باید از رقابت های ملی آغاز کنیم که یکی از این مسابقات برگزار شده و مسابقه دیگر شهریورماه انجام خواهد شد. سپس تیم باید در مسابقات منطقه ای آسیا شرکت کند.

وی درباره راه اندازی کمیته پارا سوارکاری گفت که این کمیته از اواخر سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس کمیته پارا سوارکاری در پایان گفت: هدف ما حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است ولی پیش از آن باید در مسابقات  ۲۰۱۸ دوحه شرکت کنیم که هنوز چالش هایی درخصوص اعزام اسب ها وجود دارد و نمی دانیم مشکل قرنطینه اسب ها برطرف می شود یا نه.

کد خبر : ۲,۶۹۴
اشتراک در