۲۲ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۴:۰۸
بهروزی-راد-تجربه-تلخ-بازی-های-پارالمپیک-ریو-را-در-مسابقات-جهانی-جبران-می-کنم
تنها قایقران ایرانی حاضر در مسابقات پاراکانوی بازی های پارالمپیک ریو این روزها تمرینات فشرده ای را برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان انجام می دهد و قصد دارد تجربه تلخ شکست بازی های پارالمپیک ریو را در این رقابت ها جبران کند.
تنها قایقران ایرانی حاضر در مسابقات پاراکانوی بازی های پارالمپیک ریو این روزها تمرینات فشرده ای را برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان انجام می دهد و قصد دارد تجربه تلخ شکست بازی های پارالمپیک ریو را در این رقابت ها جبران کند.

وی گفتگویی با سایت کمیته ملی پارالمپیک انجام داده است که در پی می آید:

* در خصوص اردوهای پایانی مسابقات قهرمانی جهان توضیح دهید.
- اردوی پایانی ما از روز دوشنبه آغاز شده و تا پنجم شهریورماه ادامه دارد. ما برای حضور در مسابقات جهانی در تاریخ ۲۹ مردادماه به چک اعزام می شویم اما سایر قایقرانان در اردو تمرینات خود را دنبال می کنند.

* برای حضور در این مسابقات آماده هستید؟
- مربی از شرایطم راضی به نظر می رسد و معتقد است رکوردهایم در مقایسه با بازی های پارالمپیک ریو و قهرمانی آسیا بهتر است و آماده تر هستم.

* در مسابقات قهرمانی جهان چه هدفی را دنبال می کنید؟
- سعی می کنم در مسابقات قهرمانی جهان بهترین نتیجه را کسب کرده و در فینال A پارو بزنم.

*به نظر می رسد رقابت سختی با حریفان جهانی و پارالمپیکی دارید؟
- حریفانم همان ورزشکارانی هستند که در بازی های پارالمپیک ریو رقابت کردند. قوی ترین حریفانم از کشوهای انگلستان، استرالیا، ایتالیا، رومانی، سوئد، برزیل، آمریکا و کانادا هستند.

* فکر می کنید چقدر با آنها فاصله دارید؟
- حریفانم هم برای حضور موفق در این مسابقات تمرین کرده اند و نمی توانم بگویم چقدر فاصله دارم. همه چیز در روز مسابقه با شرایط جوی یکسان تعیین می شود.

* برای موفقیت در این مسابقات چقدر تمرین کرده اید؟
- خیلی زیاد تمرین کرده ام. با نتیجه ای که در بازی های پارالمپیک ریو کسب کردم و نتوانستم به آنچه حقم بود برسم، تلاشم را بیشتر کردم تا تجربه تلخ این مسابقات را جبران کنم.

* در بازی های پارالمپیک ریو چه انتظاری از خودتان داشتید؟
- حداقل انتظارم این بود که در فینال A پارو بزنم که نتوانستم. در حقیقت در مسابقات قهرمانی جهان همیشه در فینال A بودم، اما در بازی های پارالمپیک ریو این اتفاق نیفتاد.

* در مسابقات قهرمانی جهان در چه مسافتی رقابت می کنید؟
- مسابقه من روز دوم یا سوم مهرماه برگزار می شود و من در مسافت ۲۰۰ متر مسابقه می دهم.

* بعد از این مسابقات چه هدفی را دنبال می کنید؟
- بعد از قهرمانی جهان، مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم که پنجم آذرماه در تایلند برگزار می شود. هدف بزرگ  و بلند مدت من پارو زدن در بازی های پارالمپیک توکیو است. می  خواهم در مسابقات قهرمانی جهان رنکینگ خوبی به دست آورم تا سهمیه بازی های پارالمپیک را به دست آورم.

* یعنی با گرفتن رنکینگ می توانید سهمیه بازی های پارالمپیک را کسب کنید؟
- برای داشتن سهمیه باید جزو  ۹ قایقران برتر جهان باشید.

کد خبر : ۲,۶۹۰
اشتراک در