۱۶ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۴:۰۳
ایران-با-کسب-۲۲-مدال-به-عنوان-نایب-قهرمانی-پارا-دو-و-میدانی-جوانان-جهان-رسید
تیم پارا دو و میدانی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان که در کشور سوییس برگزار شد، ۱۲ مدال طلا، ۵ نقره و ۵ برنز کسب کرد.
تیم پارا دو و میدانی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان که در کشور سوییس برگزار شد، ۱۲ مدال طلا، ۵ نقره و ۵ برنز کسب کرد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، مسابقات پارا دو و میدانی جوانان جهان از روز پنجشنبه در نوتویل سوییس آغاز و به مدت چهار روز برگزار شد که در پایان ،کاروان ایران صاحب ۲۲ مدال شد.

ملی پوشان جوان ایران با کسب ۱۲ مدال طلا، ۵ نقره و ۵ برنز در جایگاه دوم این رقابت ها قرار گرفتند.

تیم آمریکا با ۱۸ مدال طلا، ۸ نقره و ۱۰ برنز به عنوان قهرمانی رسید و انگلستان با ۱۱ طلا، ۴ نقره و ۵ برنز سوم شد.

هاجر صفرزاده از ایران در مواد دوی ۲۰۰ و ۴۰۰ متر برای نخستین بار پارا دو و میدانی بانوان ایران را صاحب مدال جهانی کرد. وی بیشتر از حد انتظار ظاهر شد و با کسب دو مدال طلا در بخش نابینایان و کم بینایان چهره موفقی از خود برجای گذاشت. ضمن اینکه فاطمه انصاری در مواد پرتاب دیسک و وزنه و نیره سلامتیان در ماده پرتاب نیزه بر سکوی قهرمانی ایستادند و مرضیه قاسمی در پرتاب دیسک نایب قهرمان شد تا سهم بانوان از این مسابقات پنج مدال طلا و یک نقره باشد.

مدال های تیم پارا دو و میدانی جوانان ایران در مسابقات جهانی به شرح زیر است:

مدال طلا:
محمد حسن میرزایی در پرتاب دیسک کلاس F۳۴، محمود احمدی در پرتاب وزنه کلاس  F۵۶  و پرتاب نیزه کلاس F۵۶، فاطمه انصاری در پرتاب وزنه کلاس F۴۲ و پرتاب دیسک کلاس F۴۲ ، علی اصغر ابارقی در پرتاب وزنه کلاس F۵۶، مهرداد مرادی در دوی ۱۰۰ متر، هاجر صفرزاده در دوی ۲۰۰ و ۴۰۰ متر، علی مشهدیان در دوی ۴۰۰ متر، علی سپهوندی در پرتاب نیزه کلاس F۴۶ و نیره سلامتیان در پرتاب نیزه کلاس F۴۴

مدال نقره:
اشکان چراغی در پرتاب دیسک کلاس F۳۵، مهدی قادری در پرتاب وزنه کلاس F۵۵، عارف بهاروند در پرتاب وزنه کلاس F۳۶، طاها بیگ رضایی در پرتاب دیسک کلاس F۳۴ و مرضیه قاسمی در پرتاب دیسک کلاس F۴۲

مدال برنز:
اشکان چراغی در پرتاب وزنه کلاس F۳۵، محمد فتحی گنجی در پرتاب وزنه کلاس F۴۶ و پرتاب نیزه کلاس F۴۶ ، علی سپهوندی در پرتاب دیسک کلاس F۴۶ و مهرداد مرادی در دوی ۴۰۰ متر

کاروان ایران با ۲۴ ورزشکار در این رقابت ها شرکت کرده بود.

فیروز کاظم زاده، اردشیر کاظمی، مهدی فارسی، ویدا مظهر، ‌سهراب اسدی و ‌لیلا صفری به عنوان مربیان تیم اعزامی، بهمن رضایی به عنوان مربی و مدیر فنی تیم ملی و مصطفی بهرامی به عنوان نماینده کمیته ملی پارالمپیک به این رقابت ها اعزام شده بودند.

کد خبر : ۲,۶۶۹
اشتراک در