۹ شهریور ۱۳۹۳ ۱۰:۱۶
خبرگزاری فارس / گودرزی امیدوارم فدراسیون‌های دیگر و کمیته ملی المپیک اقدامات فرهنگی را الگو قرار دهند
وزیر ورزش و جوانان با حضور در مراسم رونمایی از انتشارات کمیته ملی پارالمپیک گفت: امیدوارم سایر فدراسیون‌های ورزشی و کمیته ملی المپیک هم چنین اقدامات فرهنگی را الگو قرار دهد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، صبح امروز با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش از انتشارات کمیته ملی پارالمپیک رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین، مهرآیین عضو هیأت رئیسه فدراسیون، سعید مدنی مدیر مسئول روزنامه کیهان ورزشی، غلامحسین شعبانی مدیرمسئول دنیای ورزش و جمعی از پیشکسوتان و اهالی رسانه برگزار شد، آخرین انتشارات کمیته ملی پارالمپیک که اختصاص به تاریخچه مدال آوران جانباز و معلول از ابتدا تاکنون داشت، رونمایی شد.

این انتشارات شامل 7 جلد که 3 جلد مربوط به اخبار مجله کیهان ورزشی و 3 جلد دیگر مربوط به نشریه دنیای ورزش و یک جلد هم مربوط به مدال آوران جانباز معلول بود، رونمایی شد.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: از این حرکت ارزشمند و ارزشی تشکر می‌کنم، اقدامی که انجام شده است کار ماندگار است که در اکثر زمینه‌های فرهنگی کشور کمبود آن احساس می‌شود، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان اغلب در این حوزه‌ها پیشتاز بوده اند و امیدوارم فدراسیون‌های دیگر و حتی کمیته ملی المپیک چنین اقدامات فرهنگی را الگو قرار داده و رو به جلو حرکت کنند.

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی در ورزش اهمیت بالایی دارد و معتقدم کمیته ملی المپیک هم باید چنین اقداماتی را انجام دهد و گنجینه‌های فرهنگی را که مردم خاطرات خوبی دارند ثبت و ضبط شود. ما وظیفه داریم اگر ارزش‌ها در ورزش ما کمرنگ شده‌اند آنها را احیا کنیم، متأسفانه در شرایط فعلی آنچه مطلوب ما بوده، انجام نشده است که نیاز به آسیب‌شناسی دارد که رسانه‌ها می‌توانند در این رابطه نقش مهمی ایفا کنند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان خاطره‌ای از شهید رجایی گفت: گاهی اوقات که محضر شهید رجایی می‌رسیدیم به نکات گرانبهایی اشاره می‌کردند و همواره تاکید بر احیای ارزش‌های انقلابی و اسلامی در ورزش داشتند و ورزش برای ورزش را محکوم می‌کردند و اعتقاد به ورزش برای ارزش و شکوفایی انسانها داشتند.

گودرزی افزود: متأسفانه هاله‌ای از غبار دیدگاه‌های غیر ورزشی روی ورزش نشسته است و ورزش ما به دلیل عدم اخلاق محوری و نوع مدیریت اعمال شده در چنین شرایطی قرار گرفته است که همه باید تلاش کنیم که از این شرایط خارج شویم که یک راه آن انتشار چنین کتاب هایی در زمینه ورزش است، باید مقوله اخلاق محوری را در ورزش جایگزین و نهادینه کنیم که نیازمند کمک مدیران ورزشی، ورزشکاران و اصحاب رسانه است، امیدوارم کمیته ملی المپیک هم چنین کاری را با این الگو انجام بدهد.

در ادامه این مراسم، سعید مدنی و غلامحسن شعبانی نیز به بیان اظهاراتی در این خصوص پرداختند.
کد خبر : ۲۶۶
اشتراک در