۹ شهریور ۱۳۹۳ ۰۹:۵۸
ایسنا / وزیر ورزش حرکت کمیته پارالمپیک ماندگار و قابل تقدیر است
 وزیر ورزش و جوانان در مراسم رونمایی از کتب کمیته‌ ملی پارالمپیک، گفت: کمیته ملی المپیک باید با تاسی از کمیته‌ ملی پارالمپیک در زمینه انتشار کتاب مدال آوران، پیشتازتر عمل می‌کرد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، وزیر ورزش و جوانان در مراسم رونمایی از کتب کمیته‌ ملی پارالمپیک، اظهار کرد: کاری که امروز کمیته‌ ملی پارالمپیک در زمینه فرهنگی انجام داده است، کاری ماندگار و قابل تقدیر است که باید کمیته ملی المپیک نیز به تاسی از کمیته ملی پارالمپیک در این گونه موارد پیشتاز باشد.

وی افزود: انتشارات کمیته ملی پارالمپیک از ضروریات فرهنگی و کار ارزشمندی است که بدون شک خاطرات خوبی را از مراسم مدال آوران پارالمپیک به جا می‌گذارد و در خاطرات ضبط و ثبت می‌کند. ما همه موظف هستیم که از چنین ارزش‌های ورزشی که تقریبا کمرنگ شده است در جهت احیای آن تلاش کنیم و چنین رسالت بزرگی را بر دوش بکشیم. ما تاکنون در این زمینه کار پایداری نداشتیم، اما با این الگوسازی که کمیته‌ ملی پارالمپیک انجام داد تمام ما را تحت تاثیر چنین نماد بزرگی قرار داد که در جای خود کار ارزشمند و بزرگی بود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند و این ارزش‌ها را که به نوعی دچار تحول شده‌اند بار دیگر به سمت و سوی مثبتی سوق دهند. همان طور که شهید بزرگوار رجایی تاکید می‌کرد ورزش را نه برای ورزش بلکه برای حفظ ارزش‌های آن باید در نظر گرفت؛ ارزش‌هایی که متاسفانه امروز رنگ باخته‌اند و رو به فراموشی سپرده شده‌اند. ما در ورزش نارسایی‌های زیادی داریم که از جمله کمرنگ شدن اخلاقیات و ویژگی‌های فرهنگی است که باید تلاش کنیم در جهت مرتفع کردن این نارسایی‌ها گام‌های موثری برداریم. مدیران، مربیان و تمام اصحاب رسانه باید به دنبال احیای این گونه تفکرات باشند.

گودرزی در پایان تاکید کرد: امیدوارم کمیته ملی المپیک نیز که تاکنون در این زمینه اقدام موثری نداشته است و رویکرد ضعیفی در این زمینه داشته است، در خصوص انتشارات اخبار مدال آوران و جمع‌آوری آمار اطلاعات تلاش کند. 
کد خبر : ۲۶۵
اشتراک در