۹ شهریور ۱۳۹۳ ۰۹:۴۵
رئیس کمیته ملی پارالمپیک در ابتدای مراسم رو نمایی انتشارات جدید این کمیته، در خصوص مجموعه های منتشر شده توضیحاتی ارائه داد.

وی در این زمینه اظهار داشت: قصد داشتیم تا در زمینه ورزشکاران جانباز و معلول که برای کشورمان افتخار آفرینی کرده اند، گنجینه ای تهیه کنیم تا به صورت مدون و منظم کلیه افتخارات این عزیزان جمع آوری و در مجموعه ای ثبت شود.

خسروی وفا افزود: دو رسانه اصلی یعنی مجله دنیای ورزش از موسسه اطلاعات و مجله کیهان ورزشی، بیشترین حجم انعکاس مطبوعاتی موفقیت های ورزشکاران جانباز و معلول را از ابتدای شروع ورزش جانبازان و معلولین به ثبت رسانده اند که آرشیو آنها در دو مجموعه سه جلدی جمع آوری شده است.

وی گفت: مجموعه سه جلدی دنیای ورزش شامل 1300 صفحه و مجموعه سه جلدی کیهان ورزشی شامل 1000 صفحه است که بیشترین حجم اخبار در سالهای اخیر از این دومجموعه بوده است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: جمع آوری این مجموعه ها از سال 1380 کلید خورد که به دلیل کامل نبودن آرشیو مجلات برای تکمیل آنها به مراکزی چون کتابخانه ملی و مرکز اسناد مجلس مراجعه شد و اسناد مورد نظر گاه به صورت دست نویس و اسکن شده، جمع آوری شدند.

وی در ادامه گفت: علت انتخاب تاریخ رونمایی از این مجموعه های ارزشمند، این است  که اولین خبر درج شده توسط نشریه کیهان ورزشی، خبری در خصوص اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر به مسابقات یوگسلاوی است که پیش از اعزام دیداری با رئیس جمهور وقت، شهید رجایی صورت گرفته و ایشان توصیه هایی به تیم داشتند، از این رو تاریخ رونمایی را همزمان با هفته دولت و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر قرار دادیم.

خسروی وفا پیرامون مجموعه مدال آوران نیز خاطر نشان کرد: در مجموعه مدال آوران که از سال 58 تا 92 جمع آوری شده، شناسنامه دقیق 1800 ورزشکار جانباز و معلول که در میادین مختلف بین المللی افتخار آفرینی کردند، جمع آوری شده و این مجموعه در نوع خود بسیار ارزشمند و بی نظیر است.

کد خبر : ۲۶۳
اشتراک در