۹ شهریور ۱۳۹۳ ۰۹:۴۲
دکتر محمود گودرزی اقدامات فرهنگی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک الگو برداری شود

دکتر محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در مراسم رونمایی انشارات جدید کمیته ملی پارالمپیک که در محل وزارت ورزش برگزار شد، حضور یافت.

در این مراسم نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش ، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش ، ناظمی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش، محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، مهرآیین عضو هیأت رئیسه فدراسیون، جمعی از اعضای هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک و مسئولین فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین،  سعید مدنی مدیرمسئول روزنامه کیهان ورزشی، غلامحسین شعبانی مدیرمسئول دنیای ورزش و جمعی از پیشکسوتان و اهالی رسانه حضور داشتند.

گودرزی در این مراسم اظهار داشت : اقدامی که انجام شده، کاری است ماندگار و از این دست اقدامات فرهنگی در کشورمان بسیار کم است. کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین اغلب در این امور پیشتاز بوده اند و جا دارد کمیته ملی المپیک و سایر فدراسیون های ورزشی نیز این اقدام را الگو قرار دهند تا این اقدام فرهنگی، تاریخی، منجر به ثبت و ماندگاری رویدادهای ورزشی و ثبت گنجینه هایی که مردم از آنها خاطرات خوب دارند، شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ما وظیفه داریم اگر ارزش‌ها در ورزش ما کمرنگ شده‌اند آنها را احیا کنیم، متأسفانه در شرایط فعلی آنچه مطلوب ما بوده، انجام نشده است که نیاز به آسیب‌شناسی دارد  و رسانه‌ها می‌توانند در این رابطه نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید رجایی گفت: گاهی اوقات که محضر شهید رجایی می‌رسیدیم به نکات گرانبهایی اشاره می‌کردند و همواره تاکید بر احیای ارزش‌های انقلابی و اسلامی در ورزش داشتند و ورزش برای ورزش را محکوم می‌کردند و اعتقاد به ورزش برای ارزش و شکوفایی انسانها داشتند.

گودرزی افزود: متأسفانه هاله‌ای از غبار دیدگاه‌های غیر ورزشی روی ورزش نشسته است و ورزش ما به دلیل عدم اخلاق محوری و نوع مدیریت اعمال شده در چنین شرایطی قرار گرفته و همه باید تلاش کنیم که از این شرایط خارج شویم که یک راه آن انتشار چنین کتابهایی در زمینه ورزش است، باید مقوله اخلاق محوری را در ورزش جایگزین و نهادینه کنیم که نیازمند کمک مدیران ورزشی، ورزشکاران و اصحاب رسانه است، امیدوارم کمیته ملی المپیک هم چنین کاری را با این الگو انجام بدهد.

در ادامه مراسم سعید مدنی، مدیرمسئول مجله کیهان ورزشی و غلامحسین شعبانی، مدیر مسئول مجله دنیال ورزش، به بیان اظهاراتی در این خصوص پرداختند.

کد خبر : ۲۶۲
اشتراک در