۸ شهریور ۱۳۹۳ ۰۷:۵۴
وزیر-کار---حمایت-از-کاروان-جانبازان-و-معلولین-در-بازی-های-پاراآسیایی-وظیفه-اخلاقی-ماست

ظهر امروز، دکتر علی ربیعی، با حضور در میان ورزشکاران جانباز و معلول ضمن آشنایی با روند آماده سازی تیم های اعزامی به بازی های پاراآسیایی، با ورزشکاران گفتگو کرد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و به نقل از فدراسیون جانبازان و معلولین ، دکتر ربیعی در جریان این بازدید گفت: یکی از وظایف وزارت، مسائل حمایتی در حوزه ورزش جانبازان و معلولان است. ورزش و بهبود زندگی ورزشکاران جانباز و معلول رابطه معناداری با هم دارند و ما نیز باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم .

ربیعی افزود: ورزش یک بعد ورزشی دارد و بعد دیگر آن فراهم کردن امکانات برای افراد دارای معلولیت است تا در شرایط مختلف بتوانند ورزش کنند، البته معتقدم حمایت هایی که باید صورت بگیرد همچنان زیاد نیست و نارسایی هایی در این زمینه وجود دارد .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: وظیفه اخلاقی و حمایتی ما این است که تا از تیم های حاضر در بازی‌های پاراآسیایی حمایت کنیم و من قول کسب مدال نقره را از بانوان والیبالیست گرفتم. البته اساسا فدراسیون جانبازان و معلولان در گذشته در اختیار جانبازان بود اما اکنون معلولان نیز حضور پررنگی دارند اما ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا ورزش جانبازان را به نحو احسن ادامه دهیم و در مسائل قهرمانی نیز روی ورزشکاران جانباز و معلول متمرکز شویم و برنامه‌ریزی خوبی انجام دهیم .

ربیعی ادامه داد: البته هر کسی که در دولت حضور دارد یک گرایش عاطفی با این حوزه برقرار می‌کند. دولت تاحدودی سعی کرده در این زمینه فعالیت کند و ما نیز قصد داریم شرایط را برای یک زندگی طبیعی برای این افراد آماده کنیم تا حضوری عادی در جامعه داشته باشند .

وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در پاسخ به درخواست ورزشکاران مبنی بر حل مشکل اشتغال آنان گفت : متأسفانه با وجود تصویب قانون سه درصد استخدام از معلولین در ادارات دولتی این موضوع عملی نشده اما حتما آن را در دولت پیگیری می‌کنم تا این مشکل رفع شود .

وی تصریح کرد: ما قصد داریم زمینه حضور معلولان را در بازار اشتغال فراهم کنیم البته جدا از آن حضور در تعاونی‌ها هم می‌تواند موثر باشد و می‌توان در این خصوص کارهای خوبی انجام داد ما در حوزه تأمین اجتماعی این استخدام 3 درصدی را قطعا انجام خواهیم داد تا سایر ارگان‌ها نیز به وظیفه خود آشنا شوند .

وی در پایان بازدید از تمرینات تیم های ملی در نشست صمیمانه مسئولین و مدیران فدراسیون حضور یافت .

خسروی وفا در این نشست گزارشی از روند آماده سازی تیم ها و رشته های اعزامی ایران برای حضور در بازی های پاراآسیایی، ارائه داد و از حضور وزیر که باعث دلگرمی ورزشکاران و مسئولین فدراسیون است، قدردانی کرد .

کد خبر : ۲۵۹
اشتراک در