۲۷ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۰
مدیر-فنی-تیم-پارا-دو-و-میدانی---امروز-انتظار-سه-مدال-از-مسابقات-جهانی-داریم
پنجمین روز از هشتمین دوره مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان امروز در حالی برگزار می شود که سه ورزشکار کشورمان در رشته پرتاب نیزه به مصاف رقبای خود می روند.
پنجمین روز از هشتمین دوره مسابقات پارا دوومیدانی قهرمانی جهان امروز در حالی برگزار می شود که سه ورزشکار کشورمان در رشته پرتاب نیزه به مصاف رقبای خود می روند.

بهمن رضایی مدیر فنی تیم پارادوومیدانی کشورمان در خصوص رقابت های امروز گفت: در پنجمین روزاز رقابتهای جهانی قهرمانی پارا دو و میدانی در لندن ، محمد خالوندی، عبدالله حیدری و امان الله پاپی هر سه در ماده پرتاب نیزه و در کلاس F57 به مصاف پرتابگران برجسته جهان می روند.

وی با اشاره به رکوردهایی که این سه عضو تیم ملی پارادو و میدانی کشورمان در تمرینات به ثبت رساندند و نیز با توجه به رکورد حریفان تصریح کرد: چنانچه ورزشکاران ما بتوانند همان رکوردهایی را که در تمرینات به ثبت رساندند در میدان مسابقه نیز تکرار کنند هر سه مدال این ماده و کلاس به جمهوری اسلامی ایران اختصاص خواهد یافت.

مدیر فنی تیم ملی پارا دو و میدانی کشورمان گفت: در این صورت ایران نخستین تیمی خواهد بود که از آغاز این دوره از مسابقات توانسته هر سه سکو و مدال طلا، نقره و برنز این مسابقات جهانی را در یک رشته از آن خود کند. 

آقای رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا چنین موفقیتی تاکنون  برای تیم ملی پارا دو و میدانی کشورمان حاصل شده است افزود: بیست و هفت سال پیش  و در مسابقات جهانی پارا دو و میدانی سال 1990 هلند تیم ملی پارا دو و میدانی کشور به این موفقیت نایل شد اما از ان زمان تا کنون تکرارنشده است.

تیم ملی پارا دو و میدانی کشورمان در روز سوم این مسابقات هم توانست در ماده پرتاب وزنه و در کلاس F 35 هر دو سکوی نقره و برنز این ماده را به خود اختصاص دهد.در این ماده و کلاس مهران نکویی مجد مدال نقره و علی اصغر جوانمردی مدال برنز کسب کردند.

از ترکیب بیست نفره تیم ملی پا را دو و میدانی کشورمان تا کنون ده ورزشکار از جمله هاشمیه متقیان به عنوان اولین نماینده زن تیم کشورمان در این دوره از مسابقات به میدان رقابت رفتند که توانستند پنج مدال نقره و دو برنز این مسابقات را برای کشورمان بدست آورند.

خانم هاشمیه متقیان شب گذشته در ماده پرتاب نیزه کلاس F56  و در رقابتی سخت با حریفان از جمله مدال اوران رقابتهای جهانی گذشته از لیتوانی، آلمان و الجزایر توانست با پرتاب نیزه به مسافت 20متر و 66 سانتی متر نایب قهرمان جهان شود. هاشمیه متقیان در این رقابت رکورد خود را نیز 14 سانتی متر ارتقا داد.

مراسم اعطای مدال نقره خانم متقیان عصر امروز در ورزشگاه المپیک لندن برگزار می شود.

 لازم به ذکر است هشتمین دوره مسابقات پارا دو و میدانی قهرمانی جهان با شرکت 1150 ورذزشکار از 90 کشور در استادیوم المپیک لندن برگزار می شود.

دو و میدانی کارن کشورمان امشب از ساعت 23:45 به وقت تهران به مصاف حریفان خود می روند.

کد خبر : ۲,۵۸۷
اشتراک در