۲۲ تیر ۱۳۹۶ ۲۱:۰۱
آنچه-باید-از-پارا-دو-و-میدانی-جهانی-بدانیم
پارا دو و میدانی جهان به عنوان فدراسیون بین المللی ورزش های پارا دو و میدانی فعالیت می کند که رقابت های جهانی را که از فردا در لندن آغاز خواهد شد، زیر نظر دارد.
پارا دو و میدانی جهان به عنوان فدراسیون بین المللی ورزش های پارا دو و میدانی فعالیت می کند که رقابت های جهانی را که از فردا در لندن آغاز خواهد شد، زیر نظر دارد. 

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، ۲۰ ورزشکار پارا دو و میدانی ایران به منظور رقابت در مسابقات جهانی در لندن مشغول تمرین اند و بنا بر اعلام  مسعود اشرفی، سرپرست کاروان اعزامی  پارا دو میدانی ایران،  شماری از آنان به مدال های مختلف دست خواهند یافت. 

در رقابت های این دوره که به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت، حدود ۱۳۰۰ ورزشکار پارا دو و میدانی از صد کشور برای دستیابی به ۲۱۳ مدال مسابقه خواهند داد.

پیش تر پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون بین المللی ورزش های دو و میدانی شمار مدال های در نظر گرفته شده برای توزیع در این دوره از رقابت ها را  ۲۰۲ مدال اعلام کرده بود.

مسابقات از ساعت ۱۱  جمعه صبح و با رقابت های پرتاب وزنه و سپس رقابت های دوی ۲۰۰ متر از ساعت ۱۱ و پانزده دقیقه  به وقت محلی آغاز خواهد شد اما علاقمندان از ساعت ۱۹ عصر فردا به وقت لندن، قادر خواهند بود فینال مسابقات صبح و نیز آغاز دیگر رقابت ها را از نزدیک تماشا کنند. 

رقابت های پارا دو و میدانی یکی از هشت رشته ورزشی در نخستین دوره رقابت های پارالمپیک در شهر رم در ایتالیا در سال ۱۹۶۰ میلادی بود که تاکنون نیز به عنوان پر شرکت کننده ترین از منظر ورزشکار و کشور، باقی مانده است.

رقابت های ویژه افراد دارای معلولیت، شامل بازی های پارالمپیک است که هر چهار سال یک بار، برگزار می شود؛ رقابت های قهرمانی جهان که هر دو سال یک بار برگزار می شود؛ رقابت های قهرمانی منطقه ای که هر دو یا چهار سال در بخشی از جهان برگزار می شود و رقابت های جایزه بزرگ (Grand Prix) و مسابقات جهانی دوی ماراتن بزرگ که هر سال برگزار می شود. 

پارا دو و میدانی کاران زن و مرد در کلاسبندی های مختلف با یکدیگر رقابت می کنند.

از سال ۱۹۶۰ که بازیهای پارا دو و میدانی با ۳۱ ورزشکار از ۱۰ کشور آغاز شد، بر شمار شرکت کنندگان و رشته ها به صورت چشمگیری افزوده شده است.

ورزش پارا دو میدانی اکنون در بیش از ۱۳۰ کشور جهان رایج است و ورزشکاران به ورزش های مورد علاقه خود مشغولند. 

در مسابقات دوره پیش در دوحه قطر، ۱۲۲۹ شرکت کننده از ۹۰ کشور حضور داشتند که چین با ۸۵ مدال که ۴۱ مورد از آنها مدال طلا بود، در صدر ایستاد. 

همچنین در رقابت های ۱۰ روزه سال ۲۰۱۵ در قطر، ۵۴ رکورد جهانی به ثبت رسید.    

بنا بر اعلام  فدراسیون بین المللی پارا دو میدانی، ایران ۱۵۲ ورزشکار پارا دو و میدانی دارد .

شمار ورزشکاران پارا دو میدانی کار انگلیس که میزبان این رقابتهاست ۳۴۵ ورزشکار اعلام شده است.

کد خبر : ۲,۵۵۲
اشتراک در