۳ شهریور ۱۳۹۳ ۱۳:۵۸
مجمع-عمومی-کمیته-ملی-پارالمپیک-برگزار-شد
رئیس کمیته ملی المپیک در دوازدهمین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک گفت با توجه به توسعه ورزش پارالمپیکی، زمان آن رسیده که کمیته ملی پارالمپیک به استقلال دست پیدا کند.
دوازدهمین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک صبح امروز با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته المپیک ، دکتر عبدالحمید احمدی نماینده و معاونت وزارت ورزش و جوانان ، رئیس و دبیر کل و همچنین  اعضا مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در محل فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار شد.



 در ابتدای این جلسه محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک ضمن تقدیر از حضور همه اعضا ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای کمیته ، مقاومت مردم غزه را ستود و سرنگونی رژیم منحوس صهیونیستی را خواستار شد . در ادامه امیر ماندگار فرد دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک هم در گزارشی مفصل برنامه های صورت گرفته توسط کمیته ملی پارالمپیک را تشریح و سپس به توضیح اقدامات صورت گرفته توسط کمیته ها پرداخت . او همچنین درباره اردو های زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک برای آماده سازی ورزشکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی اشاره کرد و آمار و اطلاعات کاملی ارائه کرد . در ادامه این جلسه مجمع،  دکتر فدایی خزانه دار و دکتر عبدالحمید احمدی نماینده وزارت ورزش هم سخنرانی کردند .
رئیس کمیته ملی المپیک سخنران بعدی این نشست بود . کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک  در این مجمع اظهار داشت: جا دارد ابتدا از خدمات محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، به خاطر زحماتی که در این چند سال کشیده تشکر کنم و باید بگویم این بخش از ورزش کشور همواره منضبط و منسجم عمل کرده است. البته اختلاف سلیقه همیشه بوده و من منکر آن نمی‎شوم. اما من به سهم خودم از مجموعه ورزش پارالمپیکی کشور تشکر می‎کنم. آقا خسروی وفا چه به عنوان رئیس کمیته پارالمپیک و چه به عنوان عضو اجرایی پیشین کمیته ملی المپیک همواره خدمات زیادی انجام داده است.
هاشمی در ادامه افزود: امیدوارم سایر بخش‎های ورزش کشور هم از پتانسیل موجود استفاده کنند. یکی از اتفاقات خوبی که در ورزش پارالمپیکی کشور رخ داده و کمتر رسانه ای شده این بوده که این مجموعه در حال حاضر 35 کرسی در کمیته بین المللی پارالمپیک دارد که این آمار نسبت به کمیته ملی المپیک آمار بسیار بالایی است.
رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: 35 است که از تشکیل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان می‎گذرد و زمان آن رسیده که کمیته ملی پارالمپیک مستقل شود. ما به عنوان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان موافقت خود را با مستقل شدن کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرده‎ایم و امیدواریم که مجلس هم تا دو، سه ماه آینده طرح مستقل شدن این کمیته را تصویب کند تا به استقلال واقعی خودش برسد و بتواند بیش از پیش از ظرفیت‎های موجود خودش استفاده کند.
کد خبر : ۲۵۳
اشتراک در