۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱
پاراتکواندوی-ایران-بر-بام-آسیا-ایستاد
نمایندگان ایران در رقابت های پاراتکواندو قهرمانی آسیا به چهار مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافتند و عنوان قهرمانی آسیا را به دست آوردند.
نمایندگان ایران در رقابت های پاراتکواندو قهرمانی آسیا به چهار مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافتند و عنوان قهرمانی آسیا را به دست آوردند.


به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، رقابت های پاراتکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۱۱۵ هوگوپوش از ۲۰ کشور به میزبانی شهر «چانچئون» کره‌جنوبی برگزار شد و تیم ملی ایران با هفت تکواندوکار به مصاف حریفان رفت.

در پایان این مسابقات محمدرضا شعبانی که در وزن ۷۵- کیلوگرم کلاس K۴۲ برای نخستین بار در ترکیب تیم ملی پارتکواندو قرار گرفت، در مصاف با حریفی از ازبکستان با نتیجه ۲۱ بر۲۶ شکست خورد.

سعید صادقیان پور در وزن ۶۱- کیلوگرم (k۴۲) پس از یک دور استراحت به مصاف تکواندوکاری از کشور لائوس رفت و با حساب ۳۴ بر۳ پیروز شد. وی در مبارزه بعدی خود برابر روسیه به تساوی ۲۳ بر ۲۳ دست یافت و در راند طلایی برنده این پیکار شد و به فینال راه یافت و در این مرحله نیز برابر حریفی از ترکیه ۲۵ بر ۲ پیروز و صاحب گردن آویز طلا شد.

مهدی پور رهنما، پاراتکواندوکار وزن ۷۵- کیلوگرم (K۴۴) ایران، برابر ورزشکاری از هند قرار گرفت که حریفش برابر پوررهنما حاضر نشد. پوررهنما در دومین مبارزه خود برابر تکواندوکاری از فیلیپین قرار گرفته و ۲۴ بر ۴ پیروز شد و در مرحله نیمه نهایی ۲۰ بر ۵ نماینده آلمان را شکست داد و به فینال راه یافت. در این مرحله نیز نماینده روس را ۱۵ بر ۸ شکست داد تا به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دست پیدا کند.

اصغر عزیزی در وزن ۷۵+ کیلوگرم (K۴۴) در گام نخست با حساب ۳۱ بر ۱۱ مقابل مغولستان پیروز شد. در مبارزه دوم خود برابر روسیه ۱۱ بر ۶ به برتری دست یافت و در دیدار سوم برابر حریف دیگری از کشور روسیه با نتیجه ۱۳ بر یک پیروز شد و به فینال راه یافت. ملی پوش کشورمان در مرحله فینال برابر «بیلال لاخیائف» از روسیه قرار گرفت و حریفش را با نتیجه ۲۸ بر ۱۰ شکست داد و دیگر طلایی پاراتکواندوی ایران شد.

محمود جعفرزاده، ملی پوش  وزن ۷۵- کیلوگرم (K۴۲) کشورمان نیز پس از یک دور استراحت در مبارزه برابر حریفی از کشور نپال با نتیجه ۲۰ بر ۳ پیروز شد، اما برابر ورزشکاری از ترکیه ۲۷  بر ۱۱ شکست خورد و صاحب گردن آویز برنز شد.

سجاد جوانبخت نیز در وزن ۶۱- کیلوگرم (K۴۴) پس از یک دور استراحت برابر حریف ازبکستانی خود ۱۶ بر ۳ به پیروزی دست یافت و در مرحله نیمه نهایی برابر روسیه با نتیجه ۲۳ بر ۱۱ به پیروزی دست یافت و دیگر فینالیست مسابقات شد. در مرحله نهایی نیز برابر «اردنه گانبات» از مغولستان قرار گرفت و نتیجه را ۳۱ بر ۱۶ واگذار کرد و به مدال نقره این رقابت‌ها بسنده کرد.

احمد نریمانی پاراتکواندوکار وزن ۷۵+ کیلوگرم (K۴۲) کشورمان پس از استراحت در دور نخست با نتیجه ۲۷ بر ۱۰ از سد ورزشکار روسیه گذشت و فینالیست شد.  در فینال این رقابت‌ها نیز «نیشان اومیرآلی» از قزاقستان را ۲۷ بر ۶ شکست داد و به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات رسید.

 با تصمیم فدراسیون جهانی تکواندو، هوگوپوشان سایر قاره‌ها مجاز به شرکت در این رقابت‌ها هستند. امتیاز این مسابقات برای تکواندوکاران قاره آسیا G۴ است و برای تکواندوکاران سایر قاره‌ها G۲ بود.
کد خبر : ۲,۵۰۶
اشتراک در