۲۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۴۸
نسیم  نشست مشترک روسای کمیته‌های پار المپیک ایران و عراق برگزار شد
خسروی‌‌وفا: تفاهم‌نامه امضا شده بین دو طرف، یک طرفه‌‌ است و ما در حال کمک به این کشور جنگ‌زده هستیم/ رئیس کمیته پار المپیک عراق: در این تفاهم‌نامه بحث آموزش و تبادل مربی را مدنظر قرار داده‌ایم

به گزارش خبرنگار «نسیم»عقیل العوده در این نشست گفت: تفاهم‌نامه بین ایران و عراق وجود داشته است و هدفمان توسعه و تجدید آن است. تعدادی ار ورزشکاران و مربیان ایران در طول مسابقات و تمرینات ما حاضر خواهند بود تا روابط خوبی بین دو کشور ایجاد شود. این پروتکل همکاری قبلا عملی نشده بود و تا الان بسیاری از بخش‌های آن اجرایی نشده بود. با امضای این تفاهم‌نامه بخش‌هایی که فعال نبود را فعال کرده و بخش‌های جدیدی به آن اضافه خواهیم کرد.



خسروی‌وفا نیز در این جلسه گفت: در پی سیاست‌های تفاهم با کشورهای مختلف که می‌توانند در توسعه ورزش کمک کنند، تفاهم‌نامه‌هایی با کشورهای کره‌جنوبی، عراق، ترکیه و استرالیا امضا کرده‌ایم. از آنجایی که انتخابات کمیته ملی پار المپیک عراق برگزار شده باید این تفاهم‌نامه را تجدید می‌کردیم. متن کلی این تفاهم‌نامه همان موارد قبلی است. تبادل کادرفنی، ورزشکار و امکانات مهمترین موارد مطرح شده در این تفاهم‌نامه است. کمیته بین‌المللی پارالمپیک از ما خواسته با توجه به محرومیت این منطقه کمک‌های لازم را به کشورهای حاضر در خاورمیانه انجام دهیم. مهمترین بحث ما تبادل کادرفنی است. ایران تا امروز از تیم والیبال نشسته عراق حمایت کرده است. در رشته‌های تیراندازی و والیبال نشسته به این کشور مربی فرستاده‌ایم. این تفاهم‌نامه کاملا یک‌طرفه است و ما به آنها کمک می‌کنیم.
کد خبر : ۲۴۹
اشتراک در