۲۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴
خسروی وفا تفاهم‌نامه ما با عراق یک طرفه است
 رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران گفت: تفاهم‌نامه‌ای که با طرف عراقی امضا کرده‌ایم، یک طرفه است.
به گزارش کمیته ملی پارالمپیک و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمود خسروی وفا پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و عراق اظهار داشت: در پی سیاست‌های تفاهم‌نامه‌های همکاری با کشورهای مختلف باعث شد که امروز با عراق تفاهم‌نامه‌ای را به امضا برسانیم.
وی ادامه داد: پیش از این با کشورهای استرالیا، ترکیه و کره جنوبی تفاهم نامه‌هایی را امضا کرده بودیم امروز هم با توجه به انتخابات کمیته ملی پارالمپیک عراق برگزار و اعضای آن مشخص شده بودند، نشستی را با آنها داشتیم و قراردادی را به امضا رساندیم.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران افزود: متن کلی این تفاهم نامه به مانند نمونه‌های قبلی آن است تبادل در مسائل فنی حضور ورزشکاران و همچنین تبادل مربی از جمله مفاد این تفاهم نامه است. IPC از ما خواسته است با توجه به محوریت ایران در منطقه و توسعه‌ای که ما در ورزش پارالمپیک داشته‌ایم به کشورهای آسیایی و خصوصا آنهایی که در منطقه خاورمیانه هستند، کمک کنیم.
خسروی وفا با اشاره به مهمترین فاکتورهای این تفاهم نامه گفت: تبادل کادر فنی از مهمترین محورهای این تفاهم‌نامه است البته تفاهم‌نامه به گونه‌ای است که بیشتر ما به عراقی‌ها کمک می‌کنیم. ما در رشته های تیراندازی و والیبال مربی به این کشور اعزام کرده‌ایم به عبارتی این تفاهم‌نامه یک طرفه است کمیته بین المللی پارالمپیک از ما توقع کمک به سایرکشورها را دارد. همجوار بودن با عراق و شرایط فرهنگی و دینی می‌تواند در آینده به کشورمان کمک کند. در نظر بگیرید سطح فنی عراق بالاست اما به دلیل ناامنی‌هایی که در این کشور وجود داشته است، نتوانسته‌اند آن طور که باید و شاید خود را نشان دهند.
وی گفت: در این قرارداد هزینه‌ها به صورتی است که به جز بحث آموزش سایر هزینه‌ها به صورت حداقل و با ارائه تسهیلات ویژه برعهده میهمان خواهد بود.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران در خصوص اینکه آیا در آینده هم تفاهم‌نامه‌هایی را امضا می‌کنید گفت: بلکه این کار را مدنظر داریم اما ماباید سعی کنیم به صورت تک رشته‌ای تفاهم‌نامه امضا کنیم به طور مثال ما در وزنه برداری دومیدانی والیبال و تیراندازی با کمان می‌توانیم برای کشورهای دنیا مفید باشیم. اما باید در خصوص رشته‌هایی مانند بسکتبال و تنیس روی میز از سایرین کمک بگیریم. باید کشوری را انتخاب کنیم که مقرون به صرفه باشد به طور مثال ما در آسیا حضور داریم و باید سعی کنیم با کشورهای آسیایی تعامل کنیم اما به دلیل مصافت زیادی که بین کشورما با کره و ژاپن وجود دارد ترجیح می‌دهیم به جای رفتن به شرق آسیا راهی اروپا شویم.
خسروی وفا در خصوص دیدار صبح امروز خود با سجادی گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده صبح امروز دیداری با آقای سجادی داشتیم. در آن دیدار موضوع تفاهم‌نامه همکاری مطرح شد و او گفت که باید به عراق کمک کنیم.



وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی براینکه نظر شما در مورد آیین‌نامه جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی چیست گفت: هنوز متن آیین‌نامه را به صورت دقیق نخواندم اما می‌دانم که می‌خواهند با این آیین‌نامه به ورزش به صورت تخصصی نگاه کرده و ورزشی‌ها را جذب کنند اما به نظرم اگر تعدیل‌هایی وجود داشته باشد بهتر است چرا که در ادوار گذشته روسای فدراسیون‌هایی بوده‌اند که غیرورزشی بودند اما اقدامات بزرگی انجام دادند نمی‌خواهم از فرد یا افراد خاصی نام ببرم اما می‌خواهم والیبال را به عنوان نمونه مثال بزنم. در هر صورت این نگاه کارشناسان بوده است ولی ما نباید فرصت تجربه را از دست بدهیم.
کد خبر : ۲۴۸
اشتراک در