۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ۰۵:۵۳
اشرفی-برای-افزایش-تعداد-سهمیه-های-بازی-های-پارالمپیک-زمستانی-تلاش-می-کنیم
دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک از تلاش برای کسب سهمیه های بیشتر در بازی های پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ خبر داد.
دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک از تلاش برای کسب سهمیه های بیشتر در بازی های پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ خبر داد.

مسعود اشرفی درباره این بازی ها که در کره جنوبی برگزار می شود، به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: بازی های پارالمپیک زمستانی ابتدای سال ۲۰۱۸ برگزار می شود که برنامه ریزی می کنیم تا سهمیه بیشتری کسب کنیم. تیم ملی ایران پیش از این با یک سهمیه در این مسابقات شرکت کرده است، اما با برنامه ریزی هایی که از دو سال گذشته صورت گرفته سعی می کنیم تعداد سهمیه ها را به سه تا پنج افزایش دهیم و حضور پررنگ تری را در بازی های پارالمپیک زمستانی داشته باشیم.

وی همچنین درباره بازی های پاراآسیایی جوانان اظهار داشت: سومین دوره این مسابقات آذرماه در ابوظبی برگزار خواهد شد و ۱۰ رشته ورزشی در این رویداد شرکت خواهند کرد. پیش بینی اولیه ما این است که در ۹ رشته ورزشی در بخش مردان و زنان حضور پیدا کنیم، اما متاسفانه مسئولان برگزار کننده مسابقات مراحل برگزاری مسابقات را با تاخیر انجام می دهند و ما سعی می کنیم با به دست آوردن اطلاعات جدید از نحوه برگزاری رقابت ها بتوانیم اعضای تیم های جوانان را برای شرکت در اردوها انتخاب و دعوت کنیم تا با آمادگی لازم در این مسابقات شرکت کنند.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک به تشکیل ستاد برگزاری مسابقات بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک اشاره کرد و افزود: از بازی های پارالمپیک آتن تاکنون ستادی تشکیل شده و برنامه چهار ساله در دستور کار قرار داشته است. این ستاد تا ۲۰۲۰ توکیو برنامه چهار ساله ای دارد تا رشته هایی که امکان حضور در بازی های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ خواهند داشت را بررسی کند. برنامه اولیه ما دو ساله است که با نگاه حضور در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ ، عملکرد ورزشکاران را پیگیری می کنیم و بعد از برگزاری مسابقات و کسب نتایج به دست آمده، این ستاد می تواند برنامه حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ را با قاطعیت بیشتری اعلام کند.

اشرفی ادامه داد: در  پاراآسیایی جاکارتا و پارالمپیک توکیو برای حضوری کاملا کیفی در رشته هایی که امکان کسب مدال خصوصا مدال طلا فراهم است، برنامه ریزی شده است. این برنامه تا بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ ادامه پیدا می کند تا با توجه به نتایجی که به دست می آید ظرفیت اصلی ورزشی را در رشته های مختلف برای بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ مشخص کنیم. از آن نقطه به بعد کار را کاملا به صورت کیفی در رشته هایی که امکان کسب مدال به ویژه کسب مدال طلا دارند، برنامه ریزی کنیم. از طرفی رشته های دو و میدانی، وزنه برداری، تیراندازی، تیراندازی با کمان در بخش انفرادی و والیبال نشسته مردان و فوتبال پنج نفره در بخش تیمی که در بازی های پارالمپیک ریو مدال کسب کردند مورد توجه بیشتری قرار خواهند گفت و اگر رشته های دیگر نیز بتوانند به شرایط فنی که برایشان متصور هستیم برسند مطمئنا مورد توجه و حمایت قرار خواهند گرفت.

اشرفی درباره نظارت بر اردوهای رشته های مختلف ورزشی گفت: با برنامه ریزی جدیدی که انجام شده است ناظران فنی بر روی کلیه اردوها و اعزام هایی که از ابتدای امسال تحت پوشش قرار می گیرند نظارت خواهند کرد. این ناظران فنی موظفند در اردوهای تحت پوشش بر عملکرد فنی رشته های ورزشی و برنامه های تمرینی که توسط سرمربیان درحال اجرا است نظارت کنند یعنی هم عملکرد مربیان و هم عملکرد ورزشکاران مورد توجه و نظارت قرار خواهد گرفت تا به نتایجی که برای حمایت از یک رشته ورزشی در کمیته ملی پارالمپیک پیش بینی کرده ایم، دست یابیم.

کد خبر : ۲,۴۵۶
اشتراک در