۲۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۰۸:۳۲
مسئولین کمیته ملی پارالمپیک عراق در وزارت ورزش و جوانان
عقیل العوده رئیس  و فاخر الجمالی دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک عراق  صبح امروز با دکتر نصراله سجادی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان دیدار و گفتگو کردند .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه هیئتی از مسئولین کمیته ملی پارالمپیک عراق که برای تهیه پیش نویس تفاهم نامه همکاری به کشورمان سفر کرده اند در محل وزارت ورزش با دکتر سید نصراله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان دیدار کردند.
در این نشست مشترک که محمود خسروی وفا رئیس و امیر ماندگار فرد دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک کشورمان نیزحضور داشتند، هیات عراقی به ریاست عقیل االعوده به همراه دبیرکل و 6 نفر همراه میهمان معاون وزیر ورزش بودند  .
محمود خسروی وفا در ابتدای این جلسه  با بیان سوابقی از همکاری های کمیته ملی پارالمپیک دو کشور را بیان و اظهار داشت : در راستای روابط برادرانه و حسن همجواری حاکم بر روابط دو کشور مسلمان ایران و عراق ، این کمیته در سال های اخیر کمک هایی را در جهت توسعه ورزش معلولین عراق به این کشور ارائه نموده است و بر اساس یادداست تفاهم منعقده قبلی بین دو کشور ، نسبت به اعزام مربی پذیرش تیم های ورزشی عراق اقدام نموده است . حال با توجه به تمایل کشور عراق به تمدید این تفاهم نامه ، پذیرای هیئت عراقی برای تهیه پیش نویس این تفاهم نامه هستیم .



در ادامه دکتر نصراله سجادی ضمن خوش آمد گویی به هیئت عراقی به ظرفیت های بالای کشورمان در زمینه ورزش معلولین  اشاره کرد و اظهار داشت فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین کشورمان که اساس آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته ، در بین 48 فدراسیون ورزش کشورمان ، به عنوان منظم ترین فدراسیون به شمار می رود. ایشان افزود: این وزارتخانه به طور کامل از تفاهم نامه منعقده بین کمیته ملی پارالمپیک دو کشور حمایت خواهد نمود .

در ادامه این نشست دکتر عقیل العوده رئیس کمیته ملی پارالمپیک عراق با ارائه گزارشی از وضعیت و ساختار ورزش معلولین در کشور عراق اظهار داشت ، که هدف ما تعمیق بیش از پیش روابط برادرانه بین دو کشور و استفاده از تجارب و توانمندی های ارزنده کشور ایران در زمینه توسعه ورزش معلولین و بهره مندی از دانش فنی دست اندر کاران ورزش معلولین ایران می باشد . ایشان ضمن اشاره به شناخت دیرینه خود از آقای خسروی وفا ، از حسن نیت ایشان در حمایت از ورزش پارالمپیک عراق قدردانی کرد و توسعه بیش از پیش روابط دو جانبه دو کشور را خواستار شد .



کد خبر : ۲۴۵
اشتراک در