۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ۰۳:۰۷
در-سال-نود-و-شش-طرح-توسعه-رشته-های-وزنه-برداری-و-شنا-زیر-نظر-کمیته-بین-المللی-پارالمپیک-اجرا-می-شود
طرح توسعه شش ساله رشته وزنه برداری با رایزنی های مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، با مسئولان کمیته بین المللی پارالمپیک از امسال آغاز و تا سال ۲۰۲۳ پیگیری می شود.
طرح توسعه شش ساله رشته وزنه برداری با رایزنی های مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، با مسئولان کمیته بین المللی پارالمپیک از امسال آغاز و تا سال ۲۰۲۳ پیگیری می شود.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، طرح توسعه رشته وزنه برداری به دلیل حضور ورزشکاران قهرمان که کشورمان را به عنوان کشور نمونه معرفی کرده است، در سه بخش آموزش داوری و مربیگری، کلاسبندی و برگزاری مسابقات دنبال می شود.

در این طرح پیش بینی شده است تا سطح نیروی انسانی متخصص مثل داور، مربی و کلاسبند بر اساس برنامه ریزی آموزشی در نظر گرفته شده افزایش یابد و در مرحله بعد به سطح بین المللی ارتقا یابند.

در بخش مسابقات نیز برگزاری رقابتهای ملی و ارتقای آن به سطح بین المللی در جهت توسعه این رشته تحت نظر کمیته بین المللی پارالمپیک درنظر گرفته شده است.

این طرح از امسال و همزمان با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور تحت نظر کمیته بین المللی پارالمپیک آغاز می شود. همچنین برگزاری دوره های آموزشی کلاسبندی پزشکی، داوری و مربیگری نیز تحت نظر کمیته بین المللی پارالمپیک انجام خواهد شد.

طرح توسعه رشته وزنه برداری طی شش سال انجام می شود و در هر سال برنامه متفاوتی برای ارتقای سطح این رشته در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، در رشته شنا نیز چنین برنامه ای پیش بینی شده است که مسابقات و دوره های آموزشی تحت نظر کمیته بین المللی پارالمپیک انجام شود. در این رشته نیز ابتدا در سطح ملی، مسابقات و دوره های آموزش مربی، داور و کلاسبند انجام می شود و سپس ارتقای سطح بین المللی اعمال خواهد شد. مسابقات قهرمانی کشور این رشته آبان ماه برگزار می شود.

شایان ذکر است در رشته دو و میدانی نیز اخیرا چنین طرحی تحت نظر کمیته بین المللی پارالمپیک انجام شد.

کمیته بین المللی پارالمپیک طرح توسعه چهار رشته وزنه برداری، شنا، دو و میدانی و اسکی را تحت نظر گرفته است که کمیته ملی پارالمپیک ایران طرح توسعه سه رشته وزنه برداری، شنا و دو و میدانی را اجرایی می کند تا شانس موفقیت های مستمر این رشته ها را بیشتر کند.

کد خبر : ۲,۴۲۰
اشتراک در