۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۰۴:۲۸
سرمربی-جودوی-نابینایان-نمی-توانیم-نتایج-رقابتهای-آسیایی-را-در-مسابقات-جهانی-تکرار-کنیم
سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان اگرچه از نتایج شاگردانش در رقابتهای قهرمانی آسیا راضی است، اما مسابقات جهانی را میدان سخت تری برای کسب نتیجه می داند و معتقد است نمی توان نتیجه رقابتهای قهرمانی آسیا را در مسابقات جهانی به دست آورد.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان اگر چه از نتایج شاگردانش در رقابتهای قهرمانی آسیا راضی است، اما مسابقات جهانی را میدان سخت تری برای کسب نتیجه می داند و معتقد است نمی توان نتیجه رقابتهای قهرمانی آسیا را در مسابقات جهانی به دست آورد.

محمدرضا حاج یوسف زاده در این باره به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: نتیجه گرفتن یک تیم دلیل بر این نیست که نقطه  ضعف ندارد و برعکس. بازیکنان تیم ملی کشورمان با توجه به اینکه پنج مرحله اردوی دو هفته ای را پشت سر گذاشته بودند  از لحاظ روانی خودشان را باور کرده بودند و تمرینات مناسبی داشتند و در مسابقات هم خوب جنگیدند، اما این نتیجه وعملکرد دلیل بر نداشتن نقاط ضعف تیم ما نیست.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان درباره نقاط ضعف تیمش اظهار داشت: نقاط ضعف تیم ما عدم حضور در کمپ های بین المللی است تا تبادل تکنیک و تاکتیکی انجام شده و ورزشکار بتواند خودش را پیدا کند. این امر می تواند عامل بازدارنده ای باشد تا به هدفگذاری هایمان به طور کامل نرسیم.

وی درباره سطح مسابقات قهرمانی آسیا گفت: به ظاهر ۹ کشور در مسابقات شرکت کرده بودند و کشورهای اصلی آسیا مثل ژاپن اگرچه نیامده بودند، اما ازبکستان، کره جنوبی و قزاقستان با دو تیم شرکت کرده بودند که به معنای قوی تر بودن آنها بود. بازیکن جدید این کشورها در کنار جودوکار پارالمپیکی  برای بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ آماده می شد.

حاج یوسف زاده به عملکرد میثم بنی طبا اشاره کرد و افزود: برای اولین بار دو ورزشکار نابینای مطلق به مسابقات اعزام کردیم. درحقیقت در سومین اعزامی که با تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان داشته ام، در این مسابقه تیم کاملی را اعزام کردیم و من توانستم به شناخت کاملی از تیم ملی برسم. میثم بنی طبا ملی پوش کشورمان پنج مبارزه کرد و فقط در یک بازی شکست خورد و آنهم مقابل کسی که مدال  آور بازی های پارالمپیک است. در بخش مسابقات تیم به تیم هم کره جنوبی را ضربه فنی کرد و باعث شد تیم ملی کشورمان عنوان نایب قهرمان را کسب کند.

 

 


وی خاطرنشان کرد: تا آغاز مسابقات جهانی ۱۳۰ روز دیگر فرصت داریم و برای موفقیت تیم ملی باید در هر ماه یک اردوی دوهفته ای برگزار کنیم. باید در کشوری اردوی مشترک برگزار کنیم که از نظر کیفی بالاتر از ما باشد و بتوانیم تبادل تکنیکی و تاکتیکی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان  از عملکرد شاگردانش در مسابقات قهرمانی آسیا ابراز رضایت کرد و گفت:  در مجموع از عملکرد بازیکنانم راضی هستم، اما تیم ملی مسابقات جهانی را در پیش دارد که مدال آوران پارالمپیک در آن شرکت می کنند و با توجه به سطح بالای مسابقات، نتایج رقابت های قهرمانی آسیا تکرار نخواهد شد.

حاج یوسف زاده در پایان یادآور شد: در اولین فرصت نشستی با رئیس انجمن و رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان برگزار و برنامه هایمان را اعلام می کنیم. اگر پیشنهادهای ما را بپذیرند می توانیم به موفقیت تیم در مسابقات پیش رو امیدوار باشیم.

کد خبر : ۲,۴۱۴
اشتراک در