۸ خرداد ۱۳۹۶ ۰۴:۴۰
گفتگو-با-تنها-بانوی-دو-و-میدانی-کار-اعزامی-به-مسابقات-جهانی---متقیان-هدفم-قرار-گرفتن-برسکوی-قهرمانی-جهان-است
تنها بانوی اعزامی به مسابقات جهانی دو و میدانی این روزها تمرینات فشرده ای را برای کسب بهترین رکورد ماده پرتاب نیزه و قرار گرفتن بر سکوی قهرمانی مسابقات جهانی لندن انجام می دهد.

تنها بانوی اعزامی به مسابقات جهانی دو و میدانی این روزها تمرینات فشرده ای را برای کسب بهترین رکورد ماده پرتاب نیزه و قرار گرفتن بر سکوی قهرمانی مسابقات جهانی لندن انجام می دهد.

هاشمیه متقیان در این باره به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: بعد از بازیهای پارالمپیک ریو فقط یک هفته استراحت کردم. در حال حاضر تمرینات فشرده ای انجام می دهم تا بتوانم بهترین نتیجه را در مسابقات جهانی لندن کسب کنم.

وی افزود: از آنجایی که به عنوان تنها بانوی ایرانی در این مسابقات شرکت می کنم توجه همگان متوجه عملکرد من است به همین جهت می خواهم بهترین نتیجه را کسب کنم و با ثبت بهترین رکورد به ایران برگردم.

ملی پوش دو و میدانی جانبازان و معلولان کشورمان که بازیهای پارالمپیک ریو را نیز تجربه کرده است، اظهار داشت: برای رسیدن به مسابقات جهانی خیلی تلاش کردم و زحمت کشیدم به طوریکه حتی فرصت شغلی که برایم به وجود آمد را نپذیرفتم تا با تمرینات فشرده بتوانم موقعیت خوبی کسب کنم. حال اگر به عنوان تنها بانوی شرکت کننده در مسابقات جهانی انتخاب شده ام برای این است که واقعا زحمت کشیدم.

 

 


وی که در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۶ رقابت می کند، هدفش را کسب عنوان قهرمانی جهان دانست و ادامه داد: سال ۲۰۱۶ در رده بندی جهانی در جایگاه چهارم بودم، اما در سال ۲۰۱۷ به رده سوم جهان صعود کردم.  سرسخت ترین حریفانم از لیتوانی، آلمان و الجزایر هستند که در بازیهای پارالمپیک ریو در رده های اول تا سوم قرار گرفتند. هدفم این است که بر سکوی قهرمانی قرار بگیرم و برای رسیدن به این هدفم خیلی تلاش کرده ام.

متقیان درباره رکوردش در ماده پرتاب نیزه نیز گفت: رکوردم در مسابقات قهرمانی کشور ۲۰ متر و ۴۸ سانتیمتر بود که در مقایسه با بازی های پارالمپیک ریو ارتقا داشتم و برای مسابقات جهانی نیز می خواهم بیشتر از رکورد مسابقات قهرمانی کشور پرتاب کنم.

وی در پایان شرایط کنونی دو و میدانی ایران را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: شرایط دو و میدانی خوب است به طوریکه در مسابقات قهرمانی کشور برخی چهره های جدید در مسابقات شرکت کرده و رکورد ورودی رقابتهای جهانی را کسب کردند درحالیکه برخی قهرمانان نتوانستند به رکورد ورودی مسابقات دست یابند.

کد خبر : ۲,۴۰۴
اشتراک در