۳ خرداد ۱۳۹۶ ۰۵:۵۹
هادی-زاده-ظرفیت-برگزاری-رقابت-های-همزمان-المپیک-و-پارالمپیک-وجود-دارد
نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان عملکرد کاروان ۱۶ نفره ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو را رضایتبخش و برگزاری همزمان مسابقات افراد المپیکی و پارالمپیکی را تجربه خوبی دانست.
نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان عملکرد کاروان ۱۶ نفره ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو را رضایتبخش و برگزاری همزمان مسابقات افراد المپیکی و پارالمپیکی را تجربه خوبی دانست.

علی اصغر هادی زاده با بیان این مطلب به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: عملکرد تیم دو و میدانی در این مسابقات خوب بود و ملی پوشان در حد انتظار ما نتیجه گرفتند. مسابقات چهار نفر اول هر ماده نیز با توجه به اینکه آذربایجان بر روی قهرمان های جهان و پارالمپیک تمرکز کرده بود انصافا دیدنی و خوب بود.

وی افزود: در ماده پرتاب نیزه کلاس F۱۲ ورزشکار جوانی از ازبکستان ۷۰ متر پرتاب کرد که در طول برگزاری بازی های پارالمپیک و المپیک رکورد بی نظیری به حساب می آید. تیم ملی کشورمان نیز در مجموع عملکرد خوبی داشت به طوریکه از ۱۳ ورزشکار دو و میدانی کشورمان ۱۲ مدال به دست آمد که سه مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز حاصل آن بود.

نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان برگزاری همزمان مسابقات افراد المپیکی و پارالمپیکی را ارزشمند دانست و گفت: برای اولین بار مسابقات افراد المپیکی و پارالمپیکی به طور همزمان برگزار می شد که بسیار دیدنی و جالب بود و نمونه خوبی برای آینده است که می توان مسابقات این دو گروه را به طور همزمان برگزار کرد. باید بگویم ظرفیت برگزاری این رقابت ها وجود دارد. از طرفی مدال های پارالمپیکی ها با المپیکی ها در جدول توزیع مدال های هر کشوری محاسبه شد که نکته باارزشی بود.

وی همچنین درباره عملکرد تیم ملی جودو اظهار داشت: ملی پوشان جودو در حد انتظار بودند و ما انتظار کسب بیش از یک مدال را نداشتیم. با توجه به اینکه ازبکستان و آذربایجان چهار وزنی را انتخاب کرده بودند که خودشان مدال المپیک و پارالمپیک داشتند بنابراین انتظار کسب نتیجه بهتر و کسب مدال بیشتر را از ملی پوشان نداشتیم.

هادی زاده در خصوص رقابت های جودوی قهرمانی آسیا که در ازبکستان برگزار می شود، گفت: تیم ملی با ۸ ورزشکار در ۸ وزن به این مسابقات اعزام شده است و رقابتی بسیار جدی با ازبکستان دارد، چون اکثر بازیکنان این کشور مدال المپیکی دارند با این حال ما از ملی پوشان کشورمان انتظار داریم جزو سه تیم برتر باشند.

کد خبر : ۲,۳۹۳
اشتراک در