۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۴:۵۵
تیم-ملی-جودوی-نابینایان-و-کم-بینایان-دوشنبه-به-ازبکستان-اعزام-می-شود
تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا با هشت ورزشکار فردا دوشنبه به ازبکستان اعزام می شود.
تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا با هشت ورزشکار فردا دوشنبه به ازبکستان اعزام می شود.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان با اعلام این خبر به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: اردوی پایانی آمادگی تیم ملی جودو از روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در تهران آغاز شده است و تا روز دوشنبه اول خردادماه نیز ادامه دارد. تیم ملی ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ابتدا به استانبول ترکیه می رود و بعد از پنج ساعت ترانزیت به تاشکند ازبکستان خواهد رفت.

محمدرضا یوسف زاده با اشاره به تعداد ورزشکاران اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا اظهار داشت: تیم ملی با ترکیب سعید رحمتی از خراسان رضوی, سید امید نوری جعفری و محمدعلی شنانی از خوزستان, محمدرضا مختاری از فارس, مهدی برجلو از تهران, محمدرضا خیرالله زاده و احسان موسی نژاد از مازندران و میثم بنی طبا از آذربایجان شرقی به این رقابت ها اعزام می شود. مصطفی فلاحیان به عنوان داور و امیرعباس انوری نیز به عنوان مربی در کنار من تیم اعزامی را همراهی خواهیم کرد.

وی تجربه را در کسب نتیجه ملی پوشان در بازی های کشورهای اسلامی موثر دانست و افزود: در بازی های کشورهای اسلامی به دلیل محدودیت هایی که کشور میزبان در برگزاری مسابقات جودوی نابینایان به وجود آورده بود در اوزانی که آنها مشخص کرده بودند می توانستیم مبارزه کنیم که شنانی به دلیل تجربه کافی توانست صاحب مدال شود و برجلو در صورت داشتن تجربه می توانست صددرصد مدال برنز کسب کند.

وی ادامه داد: اگر در وزن ۶۶ کیلوگرم شرکت می کردیم می توانستیم مقام به دست آوریم. به هر روی من تجربه حضور در این مسابقات را نداشتم و با تیم جودوی نابینایان فقط در بازی های پارالمپیک ریو و این مسابقات شرکت کردم و به نظر من باید استعدادیابی شده و از نیروهای جوان برای پیشرفت تیم ملی بهره بگیریم.

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان خاطرنشان کرد: با درخواستی که از فدراسیون داشته ام قرار است بعد از ماه مبارک رمضان استعدادیابی کرده و برای تیم ملی پشتوانه سازی کنیم چون برای موفقیت در بازی های پاراآسیایی جاکارتا باید از حالا برنامه ریزی کنیم.

وی در پایان گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا جودوکارانی از ازبکستان, ژاپن و کره جنوبی که تجربه حضور در بازی های پارالمپیک را دارند شرکت خواهند کرد که بازیکنان ما با این ورزشکاران مبارزه خواهند کرد. اگر ملی پوشان عاطفی و احساسی بازی کنند راه به جایی نخواهند برد اما در صورت داشتن امادگی جسمی و روانی و خودباوری کسب مدال دور از دسترس نخواهد بود. آمادگی روانی اهمیت زیادی دارد و از مسئولان درخواست کرده ایم در اردوهای آینده از وجود روانشناس در کنار تیم استفاده شود.

کد خبر : ۲,۳۷۸
اشتراک در