۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۶:۰۵
هادی-رضایی-والیبال-نشسته-بانوان-پتانسیل-ایستادن-روی-سکو-را-دارد
هادی رضایی، مدیر تیم های ملی والیبال نشسته، گفت: تیم بانوان این پتانسیل را دارد که روی سکو برود البته سرمایه گذاری و زمان زیادی نیاز دارد.
هادی رضایی، مدیر تیم های ملی والیبال نشسته، گفت: تیم بانوان این پتانسیل را دارد که روی سکو برود البته سرمایه گذاری و زمان زیادی نیاز دارد.

مدیر تیم های ملی والیبال نشسته با بیان این مطلب به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت:هدف ما در کوتاه مدت بازی های قهرمانی آسیا است، اما در میان مدت، حضور در مسابقات جهانی هلند و پاراآسیایی جاکارتا را مد نظر داریم. برای تیم ملی برنامه سه سال و نیمه یا چهل ماهه تا بازی های پارالمپیک توکیو ترسیم کرده ایم.

رضایی با اشاره به برنامه کوتاه مدت تیم ملی والیبال نشسته اظهار داشت: دو ماه آینده مسابقات قهرمانی آسیایی را در پیش داریم که برای آقایان اهمیت خیلی زیادی ندارد، چون ورودی مسابقات جهانی را گرفته اند، اما بانوان باید در مسابقات قهرمانی آسیا مقام کسب کنند تا ورودی مسابقات جهانی و پاراآسیایی جاکارتا را به دست آورند.

هادی رضایی افزود: روند والیبال نشسته این است که قدیمی هایی که قهرمان بازی های پارالمپیک ریو شدند احساس خطر می کنند چراکه باید تلاش بیشتری کنند تا دوباره انتخاب شوند از طرفی جوان های باانگیزه ای داریم که برای رقابت آمده اند. به قدیمی ها گفته ایم بازیکنانی می سازیم که جای شما را پر کنند یعنی به آنها هشدار داده ایم و وظیفه داریم که بازیکنان جوان تربیت کنیم تا خوب کار کنند و جای قدیمی ها را بگیرند و قدیمی ها هم باید اینقدر خوب کار کنند که کسی نتواند جای آنها رابگیرد. این روند والیبال نشسته است. در حال حاضر ملی پوشان با شادابی تمرین می کنند و اردوهای منظم و تمرینات مداومی دارند.

وی به شرایط تیم ملی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تیم ملی مردان ایران قهرمان بازی های پارالمپیک است و در هشت دوره بازی های پارالمپیک شش قهرمانی کسب کرده است یعنی سرمایه گذاری مناسبی بر روی این تیم انجام شده است.  تیمی عنوان قهرمانی پارالمیک ریو را کسب کرده که هفت تغییر داشته است و درحال حاضر نیز دو سه چهره جدید داریم. یعنی روند آماده سازی تیم ملی ادامه دارد و وقتی می گوییم برنامه چهل ماهه تا بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو داریم یعنی افق برنامه های ما بازی های پارالمپیک بعدی است. مطمئنا بازیکنان باانگیزه ای داریم که برای برنامه بلند مدت تمرین می کنند.

مدیر تیم های ملی والیبال نشسته با بیان این مطلب که تیم ملی بانوان به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد، خاطرنشان کرد: آقایان از سال ۱۳۵۹ کار خود را آغاز کردند و سال ۱۳۶۴ اولین قهرمانی جهان را کسب کردند یعنی ۳۲ سال کار کرده اند، اما تیم ملی بانوان اولین سفر برون مرزی خود را در سال ۱۳۸۰ انجام داده است یعنی نصف تیم ملی آقایان کار کرده است و نیاز به تلاش بیشتری دارد. باید به همان میزان که برای آقایان سرمایه گذاری انجام می دهیم برای بانوان هم انجام دهیم. باید برای آنها سفر تدارکاتی در نظر بگیریم و تیم خارجی دعوت کنیم. باید همانقدر که به آقایان بها می دهیم به تیم بانوان هم بها بدهیم. تیم بانوان این پتانسیل را دارد که روی سکو برود. البته سرمایه گذاری و زمان زیادی نیاز دارد.

کد خبر : ۲,۳۴۴
اشتراک در