۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۴:۵۳
رئیس-کمیته-بین-المللی-پارالمپیک--کمیته-ملی-پارالمپیک-ایران-یکی-از-قدرت-های-جهان-است---تلاش-می-کنیم-دوپینگ-را-از-پارالمپیک-دور-کنیم
رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: کمیته ملی پارالمپیک ایران یکی از قدرت های جهان است و برای من جالب است شما در سطوح اولیه در برخی رشته ها مثل وزنه برداری، تیرانداری با کمان، دو و میدانی، والیبال نشسته و تیراندازی بستر مناسبی دارید و به ظرفیت های خوبی دست یافته اید.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: کمیته ملی پارالمپیک ایران یکی از قدرت های جهان است و برای من جالب است شما در سطوح اولیه در برخی رشته ها مثل وزنه برداری، تیرانداری با کمان، دو و میدانی، والیبال نشسته و تیراندازی بستر مناسبی دارید و به ظرفیت های خوبی دست یافته اید.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک؛ نشست خبری رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در روز پایانی سفر وی در ایران برگزار شد و وی به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

در ابتدای نشست خبری مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ایران، گفت: از ۱۶ سال قبل که فیلیپ کریون برای نخستین بار به عنوان رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به ایران سفر کرد تا به امروز شناخت خوبی از پارالمپیک ایران پیدا کرده و همکاری نزدیکی با ما دارد. این سفر وی همزمان با برگزاری مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور بود تا این رشته بتواند ظرفیت ورزشی خود را برای چهار سال آینده مشخص کند.

 

 


دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک افزود: مسابقات پاراآسیایی جوانان در امارات، دو و میدانی جهانی لندن در رده سنی بزرگسالان و جهانی جوانان این رشته در کشور سوییس، بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را در پیش داریم و چشم انداز ما برای چهار سال آینده است.

وی به سفر کریون به ایران و بازدید از استان های فارس و اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: فیلیپ کریون از کمیته ملی پارالمپیک بازدید کرد و ملاقاتی با وزیر ورزش و جوانان انجام داد و برای اعضای هیات رئیسه پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان سخنرانی کرد و دیدار با مسئولان استان های فارس و اصفهان برای ما بسیار پر ثمر و موثر بود.

اشرفی ادامه داد: در سفر به استان های فارس و اصفهان، کریون با پارالمپین های این استان دیدار کرد. در شیراز با شش نفر از پارالمپین های بازنشسته از رشته های وزنه برداری، دو و میدانی و تیراندازی و ورزشکاران فعالی چون ساره جوانمردی دیدار کرد. در اصفهان نیز با مسئولان ورزشی و شهردار این شهر دیدار و جلسه ای برگزار و از فعالیت های ورزش های جانبازان و معلولان حمایت کرد.

 

 


وی در خصوص سفر رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به استان فارس گفت: کریون در شهر شیراز با خانواده مرحوم مهدی گلبارنژاد ملاقات کرد چون از اتفاقی که برای این دوچرخه سوار رخ داده بود بسیار متاسف بود و دوست داشت به صورت مستقیم اظهار تاسف خود را به خانواده مرحوم گلبارنژاد انتقال دهد.

دبیر کمیته ملی پارالمپیک همچنین به بازدید کریون از مجموعه ورزشی تخصصی جانبازان و معلولان شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: وی در اصفهان از مجموعه ورزشی تازه افتتاح شده مخصوص جانبازان و معلولان بازدید کرد و با شهردار اصفهان نیز ملاقات خوبی داشت و نظرات ایشان را درباره ایجاد بستر مناسب برای معلولان بیان کرد. در ادامه نیز با پارالمپین های این استان دیدار کرد و از شش بازیکن و همچنین از افرادی که سمبل ورزش کشور هستند تقدیر کرد.

وی در پایان صحبت های خود درباره جلسه با رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: فیلیپ کریون در روز پایانی سفر خود با کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک و محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان جلسه ای داشته و درباره تعامل بیشتر کمیته ملی پارالمپیک ایران با کمیته بین المللی پارالمپیک گفتگو کرد.

در ادامه نشست خبری فیلیپ کریون  پاسخگوی اصحاب رسانه بود و در ابتدا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه ارزیابی شما از وضعیت و مدال آوری های پارالمپیک ایران چیست؟ گفت: کمیته ملی پارالمپیک ایران یکی از قدرت های جهان است و البته ورزشکاران ایران در جدول توزیع مدال ها بسیار تاثیرگذار هستند به طوریکه کشورتان در بازی های پارالمپیک ریو در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.

 

 


وی افزود: نکات بسیار مهم تری در ایران وجود دارد که در الویت های مهمی قرار دارد. شما ورزشکاران بسیار خوبی دارید و برای من جالب است شما در سطوح اولیه در برخی رشته ها مثل وزنه برداری، تیرانداری با کمان، دو و میدانی، والیبال نشسته و تیراندازی بستر مناسبی دارید و به ظرفیت های خوبی دست یافته اید.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک با بیان این مطلب که مدیریت ایران بهتر از کشورهای دیگر است، خاطرنشان کرد: در بخش مدیریتی کشور شما بهتر از سایر کشورهایی است که فدراسیون ورزش های معلولان دارند. شما ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با ورزش ابتدایی و همگانی دارید که به اعتقاد من این امر مهم است.

وی افزود: ورزشکاران ۲۹ استان کشور شما در مسابقات حضور دارند و من در مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور این امر را مشاهده کردم که خیلی حائز اهمیت بود. من این امر را در شهرهای شیراز و اصفهان نیز احساس کردم. به هر جایی از جهان سفر کردم از کمیته ملی پارالمپیک کشورتان حمایت کردم، اما بعد از شش روز سفرم به ایران حتما بهتر و بیشتر از گذشته از شما حمایت می کنم.

کریون خاطرنشان کرد: توصیه من به رئیس جدید کمیته بین المللی پارالمپیک که در ماه سپتامبر جانشین من خواهد شد این است که کار من را ادامه دهد و به کشورتان سفر کرده و با ورزشکاران پارالمپیکی شما ملاقات کند.

 

 


وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که بهترین و بدترین خاطره شما در طول ۱۶ سال ریاست در کمیته بین المللی پارالمپیک چیست؟ گفت: بیشتر از ۱۶ سال در کمیته بین المللی پارالمپیک هستم و خاطرات بسیار خوبی دارم. انرژی خیلی مثبتی از ایران گرفتم. بعد از بازی های پارالمپیک ریو بسیار خسته بودم به طوریکه اگر روانشناس مرا می دید تشخیص می داد که افسردگی دارم اما وقتی من و همسرم به ایران سفر کردیم باطری ام شارژ شد. ایران در این چند روز حضورم در کشورتان باطری مرا شارژ کرد. نمی خواهم اسم بیاورم چون ممکن است اسمی را فراموش کنم اما دوستان پارالمپیکی زحمات زیادی کشیدند.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک بدترین خاطره خود را حادثه تلخ فوت بهمن گلبارنژاد در جریان بازی های پارالمپیک ریو دانست و افزود: خبر درگذشت بهمن گلبارنژاد بدترین خاطره من بود. آن لحظه وحشتناک بود و در مدتی که در شیراز بودم آن لحظه وحشتناک تغییر کرد و به لحظه مثبتی تبدیل شد. زمانیکه همسر و پسر گلبارنژاد را دیدم و ساعت های زیادی را با هم در هتل و مقبره گلبارنژاد بودیم احساس بسیاری در آنجا وجود داشت و این احساس بیشتر از طرف من بود. این تاثیر اهمیت خانواده در ایران است و من در کشور شما شاهد آن بودم و خانواده ها تلاش می کنند تا کنار هم باشند و من این امر را در شیراز و اصفهان دیدم.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای آموزش مبارزه با دوپینگ دارید؟ اظهار داشت: ما معتقدیم در شرایط کنونی کمیته بین المللی پارالمپیک در بحث مبارزه با دوپینگ باید مثل پلیس رفتار کند و همچنین معتقدم بحث آموزش خیلی مهم است. دوپینگ کاملا در تضاد با روح ورزش است و یکی از اصول اولیه ورزش جوانمردانه است. بنابراین باید تلاش کنیم تا جایی که در توانمان است دوپینگ را از جنبش پارالمپیک دور کنیم.

 
کریون افزود: اگر به گذشته ورزش نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم گذشته خوبی در کمیته بین المللی پارالمپیک داریم. توسعه ورزش وظیفه کمیته بین المللی پارالمپیک است اما در بحث دوپینگ باید فدراسیون های بین المللی نیز تلاش کنند. وقتی دوپینگ در روسیه را گزارش دادند هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک گفتند ما نمی توانیم بپذیریم. ما باید تصمیم درستی می گرفتیم و به همین جهت روسیه را تعلیق کردیم، اما چشم انداز ما این است که کمیته بین المللی پارالمپیک و روسیه همکاری کنند تا روسیه را به ورزش برگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط زیادی با آژانس مبارزه با دوپینگ داریم و رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک هم یکی از اعضای سازمان مبارزه با دوپینگ است. من یکی از اعضای وادا بودم. ما با سازمان مبارزه با دوپینگ و آجیتوس همکاری می کنیم. بحث آموزش و توسعه ورزش توسط کمیته بین المللی پارالمپیک انجام می شود. بنابراین کمیته ملی المپیک کشورتان می تواند با کمیته بین المللی پارالمپیک همکاری گسترده ای در ورزش داشته باشد.

کریون درباره برنامه اش برای بعد از ریاست کمیته بین المللی پارالمپیک اظهار داشت: درباره بعد از ریاست کمیته بین المللی پارالمپیک نمی توانم نظر بدهم چون اعضا رئیس جدید را انتخاب می کنند. اولین کارم این است که بیشتر استراحت کنم و برنامه هایی برای ورزش دارم که نمی توانم بگویم. ممکن است جنبش پارالمپیک بخشی از برنامه های من باشد که بستگی به پارالمپیک دارد. در ۱۶ سال گذشته افراد زیادی را دیدم و با آنها آشنا شدم.

کد خبر : ۲,۳۳۵
اشتراک در