۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۳:۵۱
هلگی-اسوینسون-از-شکست-سرطان-تا-بهبود-رکورد-پرتاب-نیزه
پرتابگر ایسلندی روز یکشنبه موفق شد در رقابتهای گرندی پری ایتالیا رکورد ماده پرتاب نیزه کلاس F۴۲ که متعلق به خودش بود را بهبود ببخشد.
پرتابگر ایسلندی روز یکشنبه موفق شد در رقابتهای گرندی پری ایتالیا رکورد ماده پرتاب نیزه کلاس F۴۲  که متعلق به خودش بود را بهبود ببخشد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، «هلگی اسوینسون» با پرتاب نیزه به میزان ۵۹ متر و ۷۷ سانتیمتر موفق شد رکورد قبلی این ماده که با پرتاب ۵۷ متر و ۳۶ سانتمیتر در اختیار خودش بود را بهبود ببخشد.

وی در بازی های پارالمپیک ریو در ماده F۴۴ با پرتاب ۵۳ متر و ۹۶ سانتیمتر پنجم شده بود.

اسوینسون ۳۷ ساله در سال ۲۰۱۳ به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کرد و در سال ۲۰۱۶ به مدال طلای رقابتهای قهرمانی اروپا رسید. رکوردشکنی وی در حالی رخ می دهد که دو ماه دیگر باید در رقابتهای قهرمانی جهانی در لندن شرکت کند.

اسوینسون در خصوص ثبت رکورد تازه گفت: برای مدت زمان زیادی منتظر این لحظه بودم و می خواستم این اتفاق در ریو بیفتد اما فکر می کنم در شروع سال جدید هم اتفاق خوبی است. اکنون به خانه می روم و استراحت می کنم. می خواهم در لندن پرتابی بالای ۶۰ متر داشته باشم.

«هلگی اسوینسون» که متولد ریکیاویک است در سن ۲۰ سالگی به دلیل سرطان مغز استخوان مجبور شد یکی از پاهای خود را از بالای زانو از دست بدهد اما در سال ۲۰۱۰ به عنوان ورزشکار پارالمپیکی کار خود را آغاز کرد. از آنجایی که این ورزشکار ایسلندی از توانایی بالای ورزشی برخوردار بود توانست در رشته های پرش ارتفاع، دوی سرعت و پرتاب نیزه فعالیت کند.

وی در سال ۲۰۱۲ برای نخستین بار در رقابتهای قهرمانی اروپا در هلند شرکت کرد و مدال نقره برد و در همان مسابقات در دوی ۲۰۰ متر سوم شد. اسوینسون مدال طلای قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۳ در لیون و دو مدال طلای قهرمانی اروپا در سال های ۲۰۱۴ سوانزی (F۴۲) و ۲۰۱۶ گروستو (F۴۴) را در کارنامه دارد.

کد خبر : ۲,۳۳۲
اشتراک در