۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۸:۰۱
افتتاحیه-مسابقات-قهرمانی-کشور-دوومیدانی-برگزار-شد
افتتاحیه سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور دوومیدانی تحت نظر نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک با حضور فیلیپ کریون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک, محمود خسروی وفا و مسعود اشرفی رئیس و دبیر کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

افتتاحیه سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور دوومیدانی تحت نظر نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک با حضور فیلیپ کریون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک, محمود خسروی وفا و مسعود اشرفی رئیس و دبیر کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک; این مسابقات که با همکاری فدراسیون های جانبازان معلولین نابینایان و کم بینایان برگزار شد مسعود اشرفی دبیر کمیته ملی پارالمپیک در ابتدای این مراسم گفت: این مسابقات برای سومین بار برگزار می شود. در دوره اول که سال 1393 برگزار شد 161 ورزشکار مرد و 51 نفر خانم و در مجموع 210 نفرحضور داشتند. در دوره دوم که سال 1394 انجام شد 269 ورزشکار مرد و 136 نفر خانم و در مجموع 405 نفر رقابت کردند. در این دوره شاهد رشد 78 درصدی هستیم. در این دوره 721 نفر که شامل 448 ورزشکار مرد و 273 ورزشکار زن هستند شرکت کرده اند و در 5 گروه معلولیت مختلف و در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان رقابت خواهند کرد.




وی افزود: حضور 721 نفر در این دوره از مسابقات نشان دهنده استعدادهای فراوان این رشته است که از 29 استان کشور در این مسابقات شرکت کرده اند. این امر نشان از توسعه و رشد علاقه به ورزش پارالمپیک است. از طرفی 263 نفر در بخش مسئولان فنی و مربیان شرکت کرده اند.

 

 


اشرفی در پایان از حضور گسترده ورزشکاران تشکر کرد که باعث رقابت جوانمردانه می شود.

 

 


در ادامه فیلیپ کریون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در سومین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور گفت: این مسابقات در مقایسه با دوره قبل این رقابتها شاهد رشد 78/2 از لحاظ تعداد ورزشکار است. در این مسابقات 273 ورزشکار زن و 448 ورزشکار مرد شرکت کرده اند.

 

 


وی افزود: روز گذشته با سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دیدار کردم و درباره حمایت خوب از ورزش معلولین صحبت کردیم. خیلی خوشحالم که از تمامی استان های کشور نمایندگانی در این مسابقات هستند.

کریون اظهار داشت: از کمیته ملی پارالمپیک و آقای خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک به دلیل تلاش هایشان تشکر می کنم کمیته بین المللی پارالمپیک برپایه این ورزشکاران است.

 

 


کمیته ملی پارالمپیک ایران از نظر مدال در کشورهای آسیا در جایگاه دوم قرار دارد و می توانید در بازی های پارالمپیک 2020 و 2024 نیز موفق باشید. در ادامه مراسم رژه ورزشکاران انجام شد.

 




کد خبر : ۲,۳۱۶
اشتراک در