۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۲۳
دیدار-رئیس-کمیته-بین‌المللی-پارالمپیک-با-سلطانی‌فر-این-خبر-بروزرسانی-خواهد-شد
مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، سیاست دولت در قبال ورزش جانبازان و معلولان را حمایتی دانست و تعامل با کشورهای مختلف و ارتباط دوستانه ورزشکاران، هنرمندان و ... را برای توسعه و پیشرفت با اهمیت خواند.

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، سیاست دولت در قبال ورزش جانبازان و معلولان را حمایتی دانست و تعامل با کشورهای مختلف و ارتباط دوستانه ورزشکاران، هنرمندان و ... را برای توسعه و پیشرفت با اهمیت خواند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، سلطانی فر چهارشنبه در نشستی که با فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، محمود خسروی وفا و مسعود اشرفی، رئیس و دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک ایران داشت، سیاست و رویکرد دولت در قبال ورزش معلولان را سیاستی حمایتی قلمداد کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: رویکرد ایران به جز دوره کوتاهی که در تحریم های ناعادلانه کشورهای غربی قرار داشتیم، گسترش تعاملات با دنیا بوده که خوشبختانه از یک سال و نیم پیش با اجرای برجام که پیامد موفقیت مذاکرات ایران با کشورهایی 1+5 بود، روابط بین المللی ایران به شرایط عادی رسیده است.

سلطانی فر ادامه داد: طی این سال ها تلاش کردیم فضا و امکانات مختلف را برای حضور بیشتر جانبازان و معلولان در عرصه ورزش فراهم کنیم و از یک سال و نیم پیش هم با اجرای برجام رویکرد جدی به وجود امده تا حضور ایران در رویدادهای بین المللی بیشتر شود.




وزیر ورزش و جوانان حضور خوب ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی در پارالمپیک را ستود و عملکرد مدالی ایران را نیز خوب توصیف کرد و از اتفاقی که منجر به واقعه تلخ برای گلبارنژاد دوچرخه سوار جانباز کشورمان شد، ابراز تاسف کرد.

سلطانی فر به افزایش منابع ورزش در قالب برنامه ششم توسعه کشور اشاره و تصریح کرد: با افزایش منابع، امکانات بسیار بیشتری را برای ورزش و جانبازان و معلولان در سراسر کشور به وجود خواهیم آورد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: با افزایش منابع، ما خیز بلندی را برای افزایش امکانات و ایجاد شرایط بهتر برای ورزش این قشر ، برداشته ایم و دولت نیز در راستای توانمند سازی جانبازان و معلولان و ارتقا سلامت جسمی و روحی انها اقدامات موثری را انجام داده است. با استقلال کمیته ملی پارالمپیک در ایران و با توجه به منابع جدیدی که با تدبیر و تعامل دولت و مجلس به ورزش جانبازان و معلولان در قالب برنامه ششم توسعه تزریق خواهد شد ، رشد ورزش این قشر با سرعت بیشتری به سمت جلو حرکت می کند.

کد خبر : ۲,۳۱۵
اشتراک در