۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ۰۳:۴۰
اعتراف-کاپیتان-تیم-والیبال-نشسته-بوسنی-به-اقتدار-ایران
«میرزت دوران» می گوید حتی از عنوان نایب قهرمانی در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو راضی هستند.
«میرزت دوران» می گوید حتی از عنوان نایب قهرمانی در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو راضی هستند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، تیم والیبال نشسته بوسنی و هرزگوین در دیدار پایانی بازیهای پارالمپیک ریو با نتیجه ۳ بر یک مقابل ایران تن به شکست داد.

ایران با این قهرمانی انتقام شکست چهار سال قبل خود مقابل بوسنی و هرزگوین در لندن را گرفت.

تیم بوسنی و هرزگوین اکنون آماده می شود تا در رقابتهای قهرمانی اروپا که به میزبانی کرواسی برگزار می شود، بار دیگر اقتدار خود را به رخ تیم های اروپایی بکشد. بوسنی از سال ۱۹۹۹ که رقابتهای اروپایی آغاز شده در همه ادوار قهرمان شده است. قهرمانی در اروپا می تواند جهشی باشد برای قهرمانی در رقابتهای قهرمانی جهان سال ۲۰۱۸ در هلند.

کاپیتان تیم والیبال نشسته بوسنی و هرزگوین در گفتگو با سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در خصوص دیدار پایانی بازیهای پارالمپیک گفت: در پایان این رقابتها باید بگویم که از عملکرد تیم بوسنی در پارالمپیک راضی هستم. ما ست سوم آن دیدار را با نتیجه ۱۸ به ۲۵ باختیم و این در بازی فینال مقابل ایران، تعیین کننده بود.

دوران افزود: علاوه بر این، عملکرد تیم ما در بازیهای پارالمپیک ریو تحت تاثیر آسیب دیدگی زود هنگام «بنیسا کادریچ» قرار گرفت. ما نیاز داریم که به جلو بنگریم و زمان استراحتی در اختیار نداریم. باید برای دهمین قهرمانی اروپا آماده شویم.

صرفنظر از مبحث قهرمانی، دوران امیدوار است که شرکت در رقابتهای قهرمانی اروپا باعث شود تا مردم بیشتری از کشور بوسنی به ورزش روی بیاورند.

وی گفت: سعی خواهیم کرد تا جوانان بیشتری را کشف کنیم تا بتوانند موفقیت ما را تداوم ببخشند. این یکی از اصلی ترین اهداف ماست.  هر سال سعی می کنیم جوانان معلول بیشتری را به ورزش ترغیب کنیم زیرا ورزش باعث می شود که بخشی از جامعه باشید و به عنوان یک شهروند فعال به چشم بیایید.

کاپیتان تیم والیبال نشسته بوسنی و هرزگوین گفت: متاسفانه سرمایه گذاری در ورزش در کشور ما خیلی اندک است مخصوصا برای افراد معلول. امیدوارم که جوانان معلول ما زمان خودشان را به طور کامل به ورزش اختصاص دهند. این امر موضوع غیرممکنی نیست.

دوران در خصوص رقابتهای قهرمانی اروپا هم گفت: همه تلاش خود را به کار می بندیم تا بتوانیم با یک مدال، شاید طلا به کشور بازگردیم.

کد خبر : ۲,۲۶۵
اشتراک در