۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ۰۴:۴۶
اسطوره-پارالمپیکی-بسکتبال-با-ویلچر-کانادا-بازنشسته-شد
«تریسی فرگوسن» پس از ۲۶ سال حضور در بسکتبال با ویلچر کانادا و شرکت در هفت دوره بازی های پارالمپیک در سن ۴۲ سالگی به حضور خود در عرصه ورزش حرفه ای پایان داد.
«تریسی فرگوسن» پس از ۲۶ سال حضور در بسکتبال با ویلچر کانادا و شرکت در هفت دوره بازیهای پارالمپیک در سن ۴۲ سالگی به حضور خود در عرصه ورزش حرفه ای پایان داد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، فرگوسن در حالی اعلام بازنشستگی کرده که سه قهرمانی بازیهای پارالمپیک را در کارنامه دارد و چهار بار هم با این تیم قهرمان جهان شده است.

وی در خصوص پایان دوران بازیگری خود در تیم ملی کانادا گفت: نمی توانم بگویم چقدر از بابت حضور در تیم کانادا در ۲۶ سال گذشته قدردان هستم. از خانواده، دوستان، هم تیمی ها، مربیان و حامیان ورزشی تیم سپاسگزارم. من بدون کمک بسیاری از مردم هرگز نمی توانستم به دوران ورزشی خود ادامه دهم و این هم غیرممکن است که در نامه خداحافظی خود از یکایک آنها شخصا تشکر کنم.

فرگوسن در سال ۱۹۹۱ به تیم ملی کانادا پیوست و در سه دوره پیاپی ۱۹۹۲ (بارسلونا)، ۱۹۹۶ (آتلانتا) و ۲۰۰۰ (سیدنی) با این تیم موفق به قهرمانی در بازیهای پارالمپیک شد. وی در سال ۲۰۰۴ (آتن) با این تیم به مدال برنز رسید و همچنین در سه دوره پیاپی ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ به عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی دست یافت. وی در سال ۲۰۱۰ به برنز رقابتهای جهانی رسید.

«تریسی فرگوسن» در سال ۲۰۱۲ به تالار افتخارات افراد معلول کانادا راه پیدا کرد.

کد خبر : ۲,۲۶۳
اشتراک در