۸ فروردین ۱۳۹۶ ۰۷:۵۸
زادعلی-اصغر-انگشتری-که-از-حرم-امام-حسین-ع-گرفتم-بهترین-عیدی-است---لقب-لیونل-مسی-خوشحالم-کرد
لیونل مسی لقبی بود که در بازی های پارالمپیک ریو به بهزاد زادعلی اصغر، بازیکن فوتبال پنج نفره ایران دادند. وی در ریو عملکرد خوبی به نمایش گذاشت به طوریکه توجه بسیاری را به خود جلب کرد تا لقب مسی را به وی بدهند. این ملی پوش کشورمان که خاطرات زیادی را از بازی های پارالمپیک دارد برای شرکت در لیگ ترکیه روز چهارشنبه به این کشور سفر می کند.

لیونل مسی لقبی بود که در بازی های پارالمپیک ریو به بهزاد زادعلی اصغر، بازیکن فوتبال پنج نفره ایران دادند. وی در ریو عملکرد خوبی به نمایش گذاشت به طوریکه توجه بسیاری را به خود جلب کرد تا لقب مسی را به وی بدهند. این ملی پوش کشورمان که خاطرات زیادی را از بازی های پارالمپیک دارد برای شرکت در لیگ ترکیه روز چهارشنبه به این کشور سفر می کند.

زادعلی اصغر پیش از سفر به ترکیه با سایت کمیته ملی پارالمپیک گفتگویی انجام داد که در پی می آید:

به نظر می رسد سال هیجان انگیزی را پشت سرگذاشتید؟
بازی های پارالمپیک در سال 95 برگزار شد و پیش بینی می کردم حتما نتیجه می گیریم، چون پشتکار و تمرینات سختی را پشت سرگذاشته بودیم و حاصل آن باید منجر به کسب مقام می شد. خدا هم خیلی کمک کرد و توانستیم کاری کنیم که دست یافتنی نبود.

بازی های پارالمپیک هم میدان بزرگی است؟ بله. پارالمپیک جایی است که هر کسی نمی تواند به راحتی مدال کسب کند. ما هم با تلاش کادر فنی و بازیکنان توانستیم به عنوان نایب قهرمانی دست یابیم.




و امسال هم قرار است فوتبال خود را در لیگ ترکیه ادامه دهی؟ بله. امسال هم شرایط به گونه ای شد که در باشگاه کایسری ترکیه بازی کنم. روز چهارشنبه به ترکیه می روم و مسابقات هم از روز شنبه هفته آینده آغاز می شود.

موضوع خداحافظی از تیم ملی فوتبال ۵ نفره هم شوک بزرگی بود؟ بعد از بازی های پارالمپیک تصمیم گرفتم از تیم ملی خداحافظی کنم که آقایان رسول خطیبی، علی دایی، مظلومی (رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان) و جواد فلفلی (سرمربی تیم ملی) از من خواستند بمانم و من هم قبول کردم تا در تیم ملی کشورم بمانم و زیر پرچم ایران مثل یک سرباز خدمت کنم.

فوتبال ۵ نفره ایران چه جایگاهی دارد؟ تیم ما تجربه بالاتری کسب کرده است. به نظر من ملی پوشان کشورمان به جایگاهی رسیده اند که می توانند فوتبال را به دنیا آموزش دهند. از طرفی تیم ملی شهریورماه مسابقات آسیایی مالزی را در پیش دارد که انتخابی رقابتهای جهانی اسپانیا نیز محسوب می شود. امیدوارم حامیان مالی، فوتبال را هم پوشش دهند تا تمرینات خوبی را انجام داده و بهترین نتیجه را کسب کنیم.

به چه امکاناتی نیاز دارید؟ مسئولان باید توجه کنند. ما عنوان نایب قهرمانی دنیا را کسب کردیم اما یک زمین چمن اختصاصی نداریم. اسپانسر خوب نداریم. ما خواسته زیادی نداریم فقط می خواهیم به ما توجه کنند. تیم فوتبال نابینایان سفیر ایران است و اگر مسئولان گوشه ای از کار را بگیرند مطمئن هستم نتیجه خوبی کسب کرده و پرچم کشورمان را به اهتزاز درمی آوریم.

بزرگ ترین هدفتان چیست؟ بزرگ ترین هدفم این است که به فوتبالم ادامه داده و عناوین خوبی برای کشورم کسب کنم، اما نیاز به حمایت مسئولان دارم.

چه حمایتی؟ اگر استان ها فعال شوند و مسابقات لیگ خوبی برگزار کنیم می توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

اتفاق شیرین زادعلی اصغر در سال ۹۵ چه بود؟ وقتی به من لقب لیونل مسی را دادند خیلی خوشحال شدم.

اتفاق تلخ سال ۹۵؟ در بازی های پارالمپیک مریضی شدیدی داشتم که خدا را شکر بهبود یافتم. من علیرغم داشتن این بیماری بازی کردم و توانستم با کمک هم تیمی هایم به این نتیجه دست یابیم. رنج زیادی کشیدم، اما آخرش شیرین بود و البته خاطره تلخ دیگرم این بود که برخی روزها که می خواستم تمرین کنم در شرایطی که هیچ کس برای همراهی من نبود، پدرم با اتومبیلش در مسیرهای خلوت همراهی ام کرد. من در مسیر تمرینی خود آینه اتومبیل پدرم را می گرفتم. روزی یکی از اعضای خانواده در اتومبیل نشسته بود و به من گفت پدرم اکثر مواقع به هنگام رانندگی اشک می ریخت. من هم ناراحت شدم و خدا را شکر با کسب مقام، این خاطره تلخ به شیرینی تبدیل شد. وقتی در بازگشت از ریو به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) رسیدیم پدرم گفت: جواب اشک هایی که ریختم را صددرصد گرفتم.

 

 


بهترین عیدی که گرفتید را به خاطر دارید؟ نخستین مدالم را سال ۲۰۰۷ و در مسابقات آسیایی کره جنوبی گرفتم که برنز بود. من این مدال را نذر حرم امام حسین (ع) کردم. وقتی مدال را تقدیم کردم به من انگشتری دادند که نگینش تربت مزار امام حسین (ع) است که بهترین عیدی من است.

و حرف پایانی؟ سال خوبی را برای مردم کشورم آرزو می کنم و امیدوارم همیشه لبشان خندان باشد و برای ما دعا کنند. دعای مردم ایران را در بازی های پارالمپیک ریو حس کردم و امیدوارم بازهم مرا دعا کنند. امیدوارم مردم ایران موفق باشند و آرزوهایشان برآورده شود.

کد خبر : ۲,۲۲۵
اشتراک در