۶ فروردین ۱۳۹۶ ۰۸:۰۹
توضیحات-زهرا-نعمتی-در-پایان-جلسه-کنوانسیون-حقوق-افراد-دارای-معلولیت
جلسه دفاع جمهوری اسلامی ایران از گزارش مقدماتی خود به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت دوم و سوم فروردین ماه سال ۱۳۹۶ در ژنو برگزار شد و زهرا نعمتی به عنوان نماینده ورزش معلولان ایران در این جلسه شرکت کرد.

جلسه دفاع جمهوری اسلامی ایران از گزارش مقدماتی خود به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت دوم و سوم فروردین ماه سال ۱۳۹۶ در ژنو برگزار شد و زهرا نعمتی به عنوان نماینده ورزش معلولان ایران در این جلسه شرکت کرد.

کماندار پارالمپیکی ایران که برای سومین سال پیاپی به سازمان ملل دعوت می شود، در این خصوص به سایت کمیته ملی پارالمپیک ایران گفت: در این جلسه مسئولان جمهوری اسلامی ایران از اقدامات رفاهی و کارهایی که برای همسان سازی حقوق معلولان نسبت به افراد دیگر جامعه انجام داده بودند، دفاع کردند.

وی افزود: در این جلسه در خصوص عملکرد ورزشکاران ایرانی حاضر در بازی های پارالمپیک و چگونگی پیشرفت این بخش سخنرانی کردم و درباره نتایجی که در بازی های پارالمپیک ریو به دست آمد مطالبی را عنوان کردم.

کماندار المپیکی و پارالمپیک کشورمان همچنین درباره سوالاتی که از وی پرسیدند، اظهار داشت: دراین جلسه در خصوص برابرسازی جوایز پارالمپیکی و المپیکی ها و اقداماتی که برای کودکان و نوجوانان معلول در ایران انجام شده است، پرسیدند که من هم پاسخ دادم درمورد جوایز میان المپیکی ها و پارالمپیکی ها برابرسازی انجام شده است.




وی همچنین درباره اقداماتی که برای کودکان و نوجوانان انجام شده است، گفت: در این باره کمیته ملی پارالمپیک کمیسیون ورزش همگانی را تشکیل داده که طبق مفاد کنوانسیون، به ورزش کودکان و نوجوانان نیز اهمیت داده شده است. درحال حاضر ۱۲۴ هزار نفر از مدارس استثنایی تحت آموزش هستند تا این افراد از طریق ورزش توانمندسازی شوند.

نعمتی یادآور شد: نکات مطرح شده و عملکرد کمیته ملی پارالمپیک برای اعضای کنوانسیون افراد دارای معلولیت قابل توجه بود. من هم از معلولان درخواست کردم که تسلیم معلولیت نشوند. ورزش یکی از بهترین راه های شکست معلولیت است.

وی در پایان اظهار داشت: سایر اعضای تیم ایرانی حاضر در جلسه نیز درباره برابرسازی حقوق افراد دارای معلولیت و بدون معلولیت و اشتغال زایی و اقدامات به عمل آمده برای مناسب سازی امکان شهری و عمومی و حق اشتغال مناسب و برابر برای معلولان در جامعه صحبت و دفاع کردند.

کد خبر : ۲,۲۲۲
اشتراک در