۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ۰۵:۴۹
رئیس-جدید-کمیته-بین-المللی-پارالمپیک-شهریور-ماه-انتخاب-می-شود
فرآیند نامزدی برای انتخابات رئیس و اعضای هیات رئیسه کمیته بین المللی پارالمپیک برای دوره ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ ار روز سه شنبه آغاز شد.

فرآیند نامزدی برای انتخابات رئیس و اعضای هیات رئیسه کمیته بین المللی پارالمپیک برای دوره ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ ار روز سه شنبه آغاز شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، انتخابات کمیته بین المللی پارالمپیک در ماه سپتامبر در ابوظبی امارات متحده عربی برگزار خواهد شد. این انتخابات از آنجایی که کمیته بین المللی پارالمپیک سومین رئیس خود را در ۲۸ سال گذشته می شناسد، تاریخی خواهد بود.

«سر فیلیپ کریون»، رئیس حال حاضر کمیته بین المللی پارالمپیک، چون دوران حضورش در کمیته بین المللی پارالمپیک به پایان رسیده باید از این سمت کنار برود. وی از سال ۲۰۰۱ (چهار دوره) به عنوان رئیس IPC فعالیت می کند.

علاوه بر انتخاب رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، انتخاب نایب رئیس و ۱۰ عضو هیات رئیسه هم از سوی اعضای کمیته بین المللی برگزار می شود. اعضای کمیته بین المللی شامل کمیته های ملی، فدراسیون های بین المللی و سازمان های بین المللی ورزش برای معلولان می شود. در هیات رئیسه فعلی کمیته بین المللی پارالمپیک ۶ پارالمپین حضور دارند.

فقط کسانی می توانند در این انتخابات نامزد شوند که کمیته های ملی آنها در شرایط خوبی قرار داشته باشند و هر کشور می تواند یک نامزد برای رئیس، نایب رئیس و عضو هیات رئیسه معرفی کند.

تاریخ پایان معرفی نامزدها هفتم ژوئن مصادف با ۱۷ خرداد است و طبق قوانین و مقررات کمیته بین المللی پارالمپیک شرایط نامزدها بررسی می شود.

«خاویر گونزالس»، دبیر اجرایی کمیته بین المللی پارالمپیک، در خصوص این انتخابات گفت: از زمانی که کمیته بین المللی پارالمپیک در سال ۱۹۸۹ بنیان نهاده شد، ما فقط دو رئیس داشته ایم: دکتر «باب استیدوارد» و «سر فیلیپ کریون». منصفانه است اگر بگوییم IPC و جنبش پارالمپیک از سال ۲۰۰۱ که سر فیلیپ کریون ریاست آن را بر عهده گرفت با گذشته آن قابل قیاس نیست و از ماه سپتامبر با حضور رئیس جدید و اعضای هیات رئیسه قرار است این پیشرفت رویایی ادامه پیدا کند.

 

 


وی با اشاره به نقش زنان در پارالمپیک افزود: ما این موضوع را برای اعضای خود پررنگ کرده ایم که هیات رئیسه کمیته بین المللی پارالمپیک افزایش ۵۰ درصدی زنان را در همه دفاتری که ساختار تصمیم گیرنده دارند، در دستور کار داشته است.

انتخابات کمیته بین المللی پارالمپیک در روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریور در ابوظبی امارات برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۲,۱۹۴
اشتراک در