۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ۰۷:۲۵
آئین-تجلیل-از-قهرمانان-المپیک-و-پارالمپیک-با-حضور-رئیس-جمهوری-برگزار-شد
رئیس جمهوری: یکی از آثار ورزش قهرمانی ایجاد نشاط و امید است، هیچ چیز مهم تر از امید برای یک ملت نیست.

رئیس جمهوری، ورزش قهرمانی را همچون علم، دانش و هنر برای ملت ایران مایه افتخار دانست و گفت: یکی از آثار مهم ورزش در سطح همگانی؛ عمومی و مسابقات داخلی یا بین المللی ایجاد امید، نشاط و شادابی است.

آئین تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ریو 2016 صبح امروز با حضور دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته، در این مراسم که با حضور دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، دکتر نهاوندیان، ریاست دفتر رئیس جمهور، روسای کمیته های المپیک و پاراالمپیک، روسای فدراسیون های ورزشی  و قهرمانان و اعضای تیم های ملی شرکت کننده در المپیک و پاراالمپیک ریو برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تجلیل از قهرمانان ورزش کشورمان در المپیک و پارالمپیک هیچ چیز را مهم تر از امید برای یک ملت ندانست.

 


 

وی افزود: مسایلی که تعلق به فرد، شهر، قومیت،‌ مذهب خاص ندارد و تمام اتباع ایرانی یک پارچه نسبت به آن تاثیر می پذیرند، از دید ملی برای ما فوق العاده اهمیت دارد.


رئیس جمهوری ادامه داد: تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، انتخابات سراسری، هنر ایرانی، علم و دانش ایرانی و ایرانیان یک موضوع ملی است، از آن طرف هم برخی از مشکلات ما،‌ ملی است. مسایل نارسایی ها در زمینه محیط زیست، آب، اقتصادی و معیشت مردم ملی است.

روحانی تاکید کرد: ما یک ملت واحدیم و یک قانون اساسی، یک کشور و یک رهبر عزیز و بزرگوار داریم و یک دولت و یک مجلس.

وی با بیان این که همه تلاش ما باید غرور افتخار و عظمت این سرزمین و این ملت باشد؛ تصریح کرد: ایران و ایرانی دو واژه ای است که در همه مسایل ملی باید به آن توجه کنیم.

 

 


رئیس جمهوری اضافه کرد: ورزشکار یعنی انسان شاداب، امیدوار، کسی که به جسم و جانش قدرت می بخشد و جامعه، اجتماع و کشورش را در شادابی نگه می دارد. من فکر می کنم هیچ چیز مهم تر و بالاتر از امید برای یک ملت نیست.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر ما به آینده خودمان امیدوار نباشیم و احساس نکنیم گشایش پیش روی ماست؛ آنجا حرکت، تلاش و تعالی متوقف خواهد شد. چطور امکان پذیر است ملتی به آینده خودش امید نداشته باشد اما بتواند به تلاش و کوشش خودش ادامه دهد؟


در ادامه این مراسم قهرمانان المپیک و پارالمیک جوایز و احکام خود را از ریاست محترم جمهور دریافت کردند. در آئین تجلیل از قهرمانان همچنین سیامند رحمان و کیمیا علیزاده به نمایندگی از قهرمانان کشورمان برای شرکت کنندگان در مراسم سخنانی را ایراد نمودند.

 

 


سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد پارالمپین جهان به نمایندگی از ورزشکاران جانباز و معلول حاضر در مراسم، طی سخنانی تاکید نمود که افتخارات امروز جامعه ورزش مدیون امنیت کشور است و ضمن تشکر از توجه و حمایت دولت از ورزش جانبازان و معلولان خواستار استخدام ورزشکاران پارالمپیکی شد و اظهار داشت: ورزشکاران دارای معلولیت معمولا هیچ درآمد دیگری ندارند و شایسته است از آنها به این شکل حمایت موثرتری به عمل آید.

 

 


در ادامه نیز از همسر مرحوم بهمن گلبارنژاد که در جریان بازی‌های پارالمپیک ریو جان خود را از دست داد، تقدیر شد.

کد خبر : ۲,۱۸۳
اشتراک در