۴ اسفند ۱۳۹۵ ۰۸:۴۳
هادی-زاده---هدفمان-همگانی-کردن-ورزش-میان-معلولان-است
دبیر ستاد روز ملی پارالمپیک در همایش ورزش همگانی پارالمپیک در آسایشگاه های تهران گفت: یکی از اهداف جنبش پارالمپیک همگانی کردن ورزش در میان معلولان است.

دبیر ستاد روز ملی پارالمپیک در همایش ورزش همگانی پارالمپیک در آسایشگاه های تهران گفت: یکی از اهداف جنبش پارالمپیک همگانی کردن ورزش در میان معلولان است.

علی اصغر هادی زاده هدف از برگزاری همایش ورزش همگانی پارالمپیک در آسایشگاه های تهران را همکاری متقابل کمیته ملی پارالمپیک با آسایشگاه های تهران در جهت توسعه و همگانی کردن ورزش میان معلولان دانست و به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: یکی از اهداف پارالمپیک همگانی کردن ورزش است و در واقع جنبش پارالمپیک نیز همین هدف را دنبال می کند تا بتواند ورزش را در میان اقشار مختلف جامعه و در تمام رده های سنی همگانی کند.




وی افزود: این افراد می توانند تحرک و نشاط داشته باشند و در جامعه خودشان مفید باشند بنابراین به نظر می رسد یکی از مراکز بسیار مهم و مغفول مانده، ورزش آسایشگاه ها هستند.

مراکزی که معلولان را در تمام گروه های سنی نگهداری می کنند افرادی که کمتر فرصت می کنند از آسایشگاه ها بیرون آمده و یا امکان ورزش در محیط های دیگر را ندارند.

دبیر ستاد روز پارالمپیک خاطرنشان کرد: ورزش برای این اقشار و معلولان اهمیت زیادی دارد. اگرچه در یک روال عادی ممکن است تغذیه و درمان آنها انجام شود ولی یقینا شادی و نشاط و روحیه بخشی به آنها یا وجود ندارد و یا در معدودی از آسایشگاه ها اتفاق می افتد بنابراین جنبش پارالمپیک قصد دارد ورزش را به آسایشگاه ها ببرد.

وی با اشاره به این نکته که معلولین از لحاظ روانی و احساسی نیازمند حمایت هستند اظهار داشت: قشر عظیمی از معلولین محروم هستند و از لحاظ احساسی و روانی نیازمند حمایت هستند بنابراین با بردن ورزش در این محیط ها سلامت جسمی و روانی این قشر را تقویت می کنیم.

 

 


هادی زاده با ابراز امیدواری از گسترش و توسعه ورزش در تمام آسایشگاههای کشور گفت: امروز در نخستین اقدام از مدیران تمام آسایشگاههای تهران دعوت کردیم تا هماهنگی و همکاری متقابل را بررسی کنیم و سپس این حرکت در تمام آسایشگاههای کشور گسترش پیدا کند. امیدواریم این حرکت باعث شود خدمتی به این عزیزان داشته باشیم.

کد خبر : ۲,۱۶۳
اشتراک در