۴ اسفند ۱۳۹۵ ۰۸:۳۴
همایش-ورزش-همگانی-پارالمپیک-در-آسایشگاه-های-تهران-برگزار-شد---استقبال-120-آسایشگاه-از-اجرای-طرح
همایش ورزش همگانی پارالمپیک و آسایشگاههای تهران صبح روز چهارشنبه در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
همایش ورزش همگانی پارالمپیک و آسایشگاههای تهران صبح روز چهارشنبه در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک؛ در این مراسم مدیران و مسئولان 120آسایشگاه تهران حضور یافته و در هم اندیشی ارتقای سطح ورزش در آسایشگاه ها شرکت کردند.

این مراسم با سخنرانی دکتر باقری، مدیر کل بهزیستی استان تهران، آغاز شد.

وی با اشاره به وجود 198 مرکز توانبخشی معلولان و 9100 نفر مقیم در مراکز توانبخشی - آموزشی ذهنی، مزمن و سالمندان گفت: ما در این طرح به دنبال آن هستیم که چه اقداماتی را انجام دهیم که شرایط زندگی مقیمان آسایشگاه ها بهبود پیدا کند.

پس از آن دکتر واعظ موسوی در ارتباط با نقش و جایگاه ورزش و شور و نشاطی که در پی دارد، توضیحاتی را برای حاضران ارائه کرد. وی در بخشی از صحبت های خود به بازی های پارالمپیک ریو و تاثیر ورزشکارانی چون سیامند رحمان و زهرا نعمتی بر افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: ورزشکاران موفق می توانند تاثیرمثبتی بر روی افراد دارای معلولیت داشته باشند تا به ورزش روی آورده و تحرک داشته باشند.

واعظ موسوی افزود: ضمن اینکه برگزاری رقابتهایی در سطح پارالمپیک باعث ایجاد شور و نشاط در شهرهای میزبان می شود. حضور ورزشکاران در این مسابقات نشان می دهد که آنها با واژه ناتوانی بیگانه هستند.

در ادامه همایش محمدرضا اسدی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان تهران در بخش پرسش و پاسخ به سوالات حاضران درخصوص ورزش آسایشگاه ها پاسخ داد.

در این همایش همچنین مقرر شد تا مربیانی در آسایشگاه ها حضور پیدا کرده و وظیفه آموزش را عهده دار شوند. این طرح در آینده در کل آسایشگاه های کشوری عملی خواهد شد.

در پایان مراسم، حاضران در همایش از نمایشگاه عکس پارالمپیک ریو دیدن کردند. ضمن اینکه بازیکنان بوچیا و تنیس روی میز فعالیت های خود را برای شرکت کنندگان در همایش به نمایش گذاشتند.

کد خبر : ۲,۱۶۲
اشتراک در