۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ۰۶:۳۸
محمدرضا-مظلومی---سیر-صعودی-ورزش-نابینایان-ادامه-دارد
رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان از رشد صعودی ورزشکاران در بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک خبر داد و گفت: در بازی های دوره بعد سیر صعودی رشته های مختلف نابینایان و کم بینایان ادامه پیدا خواهد کرد.
رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان از رشد صعودی ورزشکاران در بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک خبر داد و گفت: در بازی های دوره بعد سیر صعودی رشته های مختلف نابینایان و کم بینایان ادامه پیدا خواهد کرد.

محمدرضا مظلومی با بیان این مطلب که ورزشکاران نابینا و کم بینا در بازی های پاراآسیایی جوانان شرکت می کنند به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: در بازیهای پاراآسیایی جوانان در چهار رشته گلبال (آقایان و بانوان)، شنا، شطرنج (برای نخستین بار) و دو و میدانی شرکت خواهیم کرد. در رشته هایی که در فهرست تیم های حاضر در بازی های پاراآسیایی جوانان قرار دارد استعدادیابی کرده ایم تا با قدرت در این رقابتها شرکت کنند.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در خصوص برگزاری اردوهای تیم ملی اظهار داشت: اردوهای آمادگی را شش ماهه اول سال آینده در رشته های گلبال جوانان و بزرگسالان، جودو، دو و میدانی و فوتبال پنج نفره برگزار می کنیم. تیم دو و میدانی در بازی های کشورهای اسلامی شرکت خواهد کرد. اردوی تیم ملی گلبال بزرگسالان از اردیبهشت ماه آغاز می شود تا برای مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند آماده شود. تیم ملی جودو برای نخستین بار  در رقابتهای آسیایی ازبکستان شرکت خواهد کرد و تیم فوتبال پنج نفره نیز شهریور ماه در مسابقات قهرمانی آسیای مالزی شرکت می کند.

وی همچنین از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور شنا خبر داد و افزود: این مسابقات از هشتم تا دهم اسفندماه در شهر مشهد برگزار می شود و قرار است جوانان هم در این مسابقات شرکت کنند تا نفرات برتر گزینش شده و با سیاست های پارالمپیک اردوهای خود را به صورت متمرکز یا غیر متمرکز آغاز کنند.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان از انتخاب سرمربی تیم ملی گلبال بانوان تا پایان این هفته خبر داد و گفت: مربی تیم ملی گلبال بانوان را در جریان مسابقات لیگ که از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه در تهران برگزار می شود، انتخاب می کنیم. در این مسابقات از چند نفر از مربیان دعوت کرده ایم تا برنامه هایشان را ارائه دهند و بعد از این مسابقات مربی تیم های جوانان و بزرگسالان را معرفی می کنیم.

وی به رشد نتایج ورزشکاران این فدراسیون در بازی های پارالمپیک ریو اشاره کرد و اظهار داشت: در سه دوره قبل بازی های پارالمپیک، فدراسیون نابینایان دو نقره و یک برنز کسب کرده است اما در این دوره به تنهایی سه مدال نقره کسب کرده ایم که نشان دهنده بهبود عملکرد ما است. با این وجود باید بهتر از این نتایج را در دوره بعد کسب کنیم.

مظلومی افزود: فدراسیون برای برگزاری اردو برای تمام رشته ها امکانات خاصی ندارد مثلا سالن اختصاصی گلبال و جودو و زمین فوتبال ندارد و امیدواریم زیرساخت های بیشتری فراهم شود تا بازیکنان ما بتوانند بهتر تمرین کنند و برای کشورشان افتخارآفرین باشند.

وی همچنین نتایج بازی های پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی را با گوانگجو مقایسه کرد و اظهار داشت: نتایج این مسابقات نشان می دهد که در مقایسه با گوانگجو ۷۵ درصد رشد داشته ایم. در بازی های پاراآسیایی گوانگجو ۲۰ مدال و در اینچئون کره جنوبی ۳۵ مدال گرفتیم و امیدواریم در جاکارتا این مدال ها افزایش یابد، چون می خواهیم زیرساخت ها را آماده می کنیم.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان به عدم حضور تیم فوتبال پنج نفره در بازی های پاراآسیایی اشاره و خاطرنشان کرد: در بازی های دوره بعد باید رشته های دیگر ازجمله اسکی و بولینگ را برای ورزشکاران نابینا راه اندازی کنیم تا در بازی های پاراآسیایی جاکارتا حداقل نماینده ای در بولینگ داشته باشیم، چون در این مسابقات ۳۳ مدال توزیع می شود و شاید ما هم سهمی از مدال ها داشته باشیم.

کد خبر : ۲,۱۳۵
اشتراک در