۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ۰۷:۱۵
بالاترین-نشان-پارالمپیک-به-رئیس-پیشین-کمیته-ملی-المپیک-اهدا-شد
«سر فیلیپ کریون»، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، در مراسمی که در بروکسل، پایتخت بلژیک، برگزار شد نشان «پارالمپیک اُردِر» را به «ژاک روگ» اهدا کرد.

«سر فیلیپ کریون»، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، در مراسمی که در بروکسل، پایتخت بلژیک، برگزار شد نشان «پارالمپیک اُردِر» را به «ژاک روگ» اهدا کرد.

پارالمپیک اُردر (Paralympic Order) بالاترین نشان افتخاری است که یک شخص مرتبط با جنبش پارالمپیک می تواند به دست بیاورد.

این جایزه پنجشنبه شب در مراسمی که در کمیته ملی پارالمپیک بلژیک برگزار شد به دلیل حمایت های فراوان روگ از جنبش پارالمپیک به وی اهدا شد.

پیش از اینکه این نشان به رئیس کمیته پیشین المپیک اهدا شود، سر فیلیپ کریون در خصوص نخستین ملاقات خود با روگ در بیمارستان استوک مندویل در انگلستان صحبت کرد؛ زمانی که این فرد بلژیکی یک جراح ارتوپد جوان بود. کریون سپس به نقش پراهمیت روگ در خصوص حمایت از جنبش پارالمپیک در سمت ریاست کمیته بین المللی المپیک پرداخت.

کریون گفت: تحت رهبری روگ، روابط کمیته های بین المللی المپیک و پارالمپیک قوی تر شد. تعهد وی نشان داد که جنبش المپیک، جهانی است. اینکه بازی های پارالمپیک نقش مهمی در ارتقای ورزش جوانان جهان دارد در زمان ایشان اهمیت پیدا کرد - که این یکی از اصول اساسی المپیسم است.

 

 


وی افزود: لازم به گفتن است که بدون ژاک و حمایت کمیته بین المللی المپیک، بازی های پارالمپیک به جایگاه ورزشی که امروز در آن قرار دارد، نمی رسید. او کمیته بین المللی پارالمپیک را از بحران های مالی نجات داد و در تمام دوران ریاست خود، با کمک هایش سبب شد تا ما سازمان بهتر و قوی تری داشته باشیم.

کریون گفت: جنبش پارالمپیک تا همیشه قدردان حمایت های ژاک روگ خواهد بود.

«ژاک روگ» نیز به هنگام دریافت این نشان افتخار گفت: خیلی مفتخرم اگر چه نمی دانم که آیا شایسته دریافت این افتخار هستم یا نه اما حس خیلی خوبی است. با سر فیلیپ کریون، ما همواره روحیه همکاری دو جانبه ای را تجربه کرده ایم. برای پارالمپیک بهترین ها را آرزومندم. این نهاد به سوی افتخار و اعتبار تکامل پیدا می کند که شایسته آن است.

پارالمپیک اُردر نخستین بار در سال ۱۹۹۴ اهدا شد و دریافت کنندگان این نشان عبارتند از «سر لودویگ گاتمن»، بنیانگذار جنبش پارالمپیک، «خوان آنتونیو سامارانش»، رئیس پیشین و البته فقید کمیته بین المللی المپیک و «لرد سباستین کو»، رئیس اتحادیه بین المللی دو و میدانی.

نشان اُردر به کسی تعلق می گیرد که ایده آل های پارالمپیکی را در دوران فعالیت خود به نمایش گذاشته و گام های مهمی در ورزش پارالمپیکی برداشته باشد و یا خدمات فوق العاده ای ارائه کرده باشد.

کد خبر : ۲,۱۳۲
اشتراک در