۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ۰۷:۴۴
آمادگی-والیبال-نشسته-ایران-برای-شرکت-در-مسابقات
مدیر تیم های ملی والیبال فدراسیون جانبازان و معلولان از آمادگی تیم والیبال نشسته جوانان خبر داد.

مدیر تیم های ملی والیبال فدراسیون جانبازان و معلولان از آمادگی تیم والیبال نشسته جوانان خبر داد.

هادی رضایی به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و لیگ های باشگاهی ۳۰ بازیکن نخبه را انتخاب کرده ایم. در حقیقت بعد از بازی های پارالمپیک بیکار ننشسته ایم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با اشاره به این مطلب که بازیکن ملی پوش نداریم، خاطرنشان کرد: بعد از دو سال، کار بسیار سختی را در تغییر ترکیب تیم انجام دادیم و به نتیجه دلخواهمان رسیدیم. ما باید بین بازیکنان رقابت ایجاد کنیم و به بازیکنان دیگر نیز فرصت دهیم و از بین آنها انتخاب کنیم.

وی افزود: برخی بازیکنان که سابقه حضور در چند پارالمپیک را داشتند، فکر می کردند انتخاب شده اند و خیلی ها هم فکر می کردند اگر کم کاری کنند ما دنبالشان می رویم، اما در والیبال نشسته بازیکن سالاری معنی ندارد و بازیکنان باید برای افتخارآفرینی والیبال نشسته تلاش کرده و انتخاب شوند.

مدیر تیم های ملی والیبال فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به این نکته که هیچ کس در تیم ملی حاشیه امنیت ندارد، اظهار داشت: برای ما بازیکن سالاری معنایی ندارد و حتی اگر بهترین ستاره مان هم انگیزه نداشته باشد و جایگزین کردن بازیکن دیگری به جای وی سخت باشد این کار را می کنیم همانطور که در پارالمپیک ریو انجام شد.

وی اضافه کرد: خیلی ها در ایران موافق این اقدام نبودند و فکر می کردند به نتیجه نمی رسیم، اما وقتی به نتیجه رسیدیم نقش مربیان دیده نشد و همه فکر می کردند فقط بازیکنان تلاش کردند.

رضایی همچنین به استفاده از بازیکنان قدیمی نیز اشاره کرد و گفت: تیم جوانان و بزرگسالان بانوان و آقایان باید شکل بگیرد و نباید به چند بازیکن بسنده کنیم، چراکه ممکن است بازیکنان قدیمی انگیزه پیدا کنند و بازیکنان جدید نخواهند کار کنند و برعکس این امر اتفاق افتد.

 

 


وی درخصوص اهداف تیم ملی والیبال نشسته گفت: برنامه ما قهرمانی آسیا و جهان و سپس بازی های پارالمپیک است. درحال حاضر نیز بازیکنان جوان و بزرگسال در والیبال ما حضور دارند و مربیانشان نیز آماده اند. ما از برنامه عقب نیستیم و بعد از جلسه روز چهارشنبه در خصوص مشخص شدن تعداد تیم های حاضر در بازی های پاراآسیایی جوانان از بازیکنان جوان برای شرکت در اردو دعوت می کنیم.

رضایی در پایان به شرایط تیم بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: بانوان شرایط قبل از بازی های پارالمپیک ریوی آقایان را دارند، اما در این بخش هم پتانسیل زیادی داریم و می توانیم با دعوت از بازیکنان جدید نتایج خوبی را به دست آوریم. با این وجود نمی خواهیم بازیکنی را حذف کنیم. ما بازیکن ملی پوش نداریم و همه ملی پوش سابق هستند. اگر دعوت شوند بازیکن ملی پوش می شوند. مربی و کادر فنی و تیم ملی ۱۲ نفره برای بازی های پاراآسیایی و جهانی انتخاب می شوند و دلیلی ندارد که این بازیکنان از بازیکنان سابق باشند. آنها باید تلاش کرده و انگیزه داشته باشند.

کد خبر : ۲,۱۲۹
اشتراک در