۸ بهمن ۱۳۹۵ ۱۹:۱۸
پذیرش-دانشجو-در-سه-رشته-معلولان-انجام-می-گیرد
مدیریت دانشگاه علمی کاربردی فدراسیون جانبازان و معلولان از تربیت نیروی انسانی در سه رشته والیبال معلولان، دو و میدانی و بدنسازی در دانشگاه علمی کاربردی خبر داد تا خلا مربیان بدنساز نیز جبران شود.
مدیریت دانشگاه علمی کاربردی فدراسیون جانبازان و معلولان از تربیت نیروی انسانی در سه رشته والیبال معلولان، دو و میدانی و بدنسازی در دانشگاه علمی کاربردی خبر داد تا خلا مربیان بدنساز نیز جبران شود.

رحیم آقاجانی با بیان این مطلب به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: براساس نیازی که در سه رشته والیبال معلولان، دو و میدانی و بدنسازی در مجموعه معلولان وجود داشت و با توجه به پراکندگی و فراوانی تعداد ورزشکاران، گستردگی و اهمیت رشته ها بویژه مدال آوری دو و میدانی، مدیریت فدراسیون و ورزش معلولان به این نتیجه رسیدند که این سه رشته را در دانشگاه علمی کاربردی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش مقدمه این موضوع و آنچه ما را تحریک کرد تا این رشته را ایجاد کنیم این است که باید ورزش را به صورت حرفه ای به کار ببریم وگرنه آسیب می بینیم. علوم ورزشی نیر به کمک ورزش معلولان آمده بنابراین ما هم نباید عقب بمانیم.

مدیریت دانشگاه علمی کاربردی فدراسیون جانبازان و معلولان اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف دو راه داشتیم یا باید مرکز علمی کاربردی دایر می کردیم و یا از ظرفیت سایر مراکز استفاده می کردیم. قصد داشتیم براساس تفاهم نامه از ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی تکواندو استفاده کنیم اما این راه را برای سایر مراکز کشور نمی بندد.

وی افزود: مجموعه علمی کاربردی معلولان مرکزی است که واجد شرایط باشد و چنانچه تمایل داشته باشد که در کل کشور برگزار کند درصورت داشتن شرایط می تواند از ما مجوز بگیرد چون این امر در انحصار فدراسیون است.

آقاجانی همچنین از به تصویب رسیدن سه رشته خبر داد و گفت: بدنسازی موضوع فراگیری است اما این سه رشته در مجموعه ورزشی به تصویب نهایی رسید و ما منتظر ابلاغ شواری گسترش هستیم تا در نیمسال دوم در دفترچه ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ما بعد از یکسال  نهایی شد و با کارگروهی که از مربیان حرفه ای تشکیل شده این رشته ها به تصویب رسید. این رشته ها براساس نیازی که در رشته معلولان احساس می شد به تصویب رسید. از طرفی در رشته بدنسازی خلا نیرو و مربی  بدنسازی به چشم می خورد که این خلا با تربیت مربی و نیروی کارامد تا حدودی پر می شود.

مدیریت دانشگاه علمی، کاربردی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان همچنین اظهار داشت: پذیرش دانشجو در سه گرایش تخصصی مربیگری معلولان از نیمسال دوم سال تحصیلی صورت می گیرد اما باید منتظر باشیم تا  دفترچه دانشگاه در نیمه دوم بهمن ماه منتشر شود.

وی در پایان یادآور شد: خبرهای تکمیلی بعد از ابلاغ و جوانب و شرایط اختصاصی متعاقبا منعکس می شود.

کد خبر : ۲,۰۹۴
اشتراک در