۲۹ دی ۱۳۹۵ ۰۶:۰۶
عاکف---آرزوی-قلبی-من-مدال-های-رنگارنگ-بانوان-است---کسب-مدال-در-تپانچه-راحت-تر-است
تیرانداز پرآوازه کشورمان که سال ها در این رشته فعالیت کرده و به عنوان نخستین بانوی مدال آور بازی های پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی بر سکوی قهرمانی ایستاد این روزها تنها پیگیر مسابقات است.

تیرانداز پرآوازه کشورمان که سال ها در این رشته فعالیت کرده و به عنوان نخستین بانوی مدال آور بازی های پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی بر سکوی قهرمانی ایستاد این روزها تنها پیگیر مسابقات است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، با نیره عاکف درباره فعالیتش در این رشته و به طور کل تیراندازی ایران صحبت کردیم که در پی می آید:

درحال حاضر به چه فعالیتی مشغول هستید؟
بعد از مسابقات پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن تیراندازی را کنار گذاشتم.

در عرصه مربیگری هم فعالیت نمی کنید؟
نه، فعالیت ورزشی ندارم.

شرایط کنونی تیراندازی بانوان را چگونه می بینید؟
استعدادهای خیلی خوبی در تیراندازی ما حضور دارند و نشان داده اند که در این رشته نخبه هستند. از مدال آوری بانوان در مسابقات پارآسیایی و پارالمپیک خوشحال شدم و امیدوارم تداوم داشته باشد و مدال های بیشتری کسب کنند.

خیلی ها معتقدند نیره عاکف مسیر را برای کسب مدال سایر تیراندازان هموار کرد. شما چه نظری دارید؟
من بعد از کسب مدال در مصاحبه ای آرزو کردم مدال من راه را برای مدال های بیشتر هموار کند. در آن زمان آرزوی قلبی من مدال های رنگارنگ بانوان بود و خدا را شکر که تا حدودی در این رشته تحقق پیدا کرده و مدال های خوبی به دست آورده ایم.

 

 


ورزشکاران کشورمان در رشته تپانچه موفقیت های بیشتری نسبت به تیراندازان رشته تفنگ کسب کرده اند، به نظر شما در رشته تپانچه پتانسیل بالاتری داریم یا در رشته تفنگ هم ورزشکارانی هستند که باید شناسایی شوند؟
از آن زمانی که به عنوان ورزشکار و مربی فعالیت می کردم استعدادهای خیلی خوبی می دیدم البته من در مشهد فعالیت می کردم و این استعدادها را در این شهر می دیدم مسلماً در ایران ورزشکاران با استعداد بیشتری وجود دارند. باید مربیان و سلاح ها و امکاناتمان به روز باشد چون ورزشکاران زیادی در رشته تفنگ حضور دارند و امکانات و مربیان باید به روز باشند تا رقابتهای بهتری داشته باشیم.

چرا در رشته تپانچه بیشتر پیشرفت کرده ایم؟
به نظر من چون تپانچه رشته سخت تری در مقایسه با تفنگ است به همین دلیل تعداد کمتری در این رشته فعالیت می کنند و فکر می کنم این امر برای کسانی که در این رشته فعالیت می کنند امتیاز است چون تعداد رقبا کمتر بوده و امکان کسب مدال بیشتر است. اگر مربی خوب و استعداد بیشتری را چاشنی کار کنیم مسلما موفقیت بیشتر خواهد شد.

دلتان برای تیراندازی تنگ نمی شود؟
وقتی مسابقات تیراندازی را می بینم و با تیراندازان تماس برقرار می شود دلم تنگ می شود، اما به دلیل مشغله زندگی نمی توانم تمرین کنم و در این رشته فعالیت کنم.

فعالیت در تیراندازی چه تاثیری در زندگی تان داشته است؟
تیراندازی تمرکز و صبر را بالا می برد و من از این امتیاز در زندگی ام بهره برده ام. همیشه این رشته را توصیه کرده ام که این رشته را حتما یاد بگیرند. تمرکز در تمام جنبه های زندگی موثر خواهد بود.

 

 


چه مدال هایی کسب کرده اید؟
اولین مدال من در بازی های پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی بود که در رشته تپانچه  مدال برنز گرفتم که خیلی مورد توجه قرار گرفت و اولین مدال بانوان در این سطح از مسابقات بود. بعد از آن در مسابقات آزاد تیراندازی دانمارک شرکت کردم و مدال گرفتم و در مسابقات جهانی سئول در دو رشته تفنگ و تپانچه رقابت کردم که سه مدال گرفتم و در رقابتهای ۲۰۰۳ مونیخ نایب قهرمان شدم. در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن و مسابقات جهانی سوییس شرکت کردم و در رقابتهای اقیانوسیه در سیدنی دو مدال در رشته تپانچه گرفتم و در رقابتهای آزاد ترکیه هم دوم شدم و در بازی های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن هم از تیراندازی خداحافظی کردم.

درباره ساره جوانمردی و مدال هایی که کسب کرده است، چه نظری دارید؟
ساره یکی از نخبه های این رشته است و نشان داده است که استعداد خیلی خوبی دارد و امیدوارم موفق باشد.

و حرف پایانی ...
آرزوی موفقیت برای همه بانوان دارم و برای همه بانوان این رشته را توصیه می کنم.

کد خبر : ۲,۰۷۱
اشتراک در