۱۶ تیر ۱۳۹۳ ۰۶:۰۰
رقابت های بسکتبال با ویلچر قهرمانی 2014 جهان/ایران با شکست ژاپن به رقابت های دور بعد راه یافت
تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف تیم قدرتمند ژاپن رفت و با شکست این تیم، جواز حضور در رقابت های مرحله بعد را دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و به نقل از فدراسیون جانبازان و معلولین ، عباس آقاکوچکی، سرمربی تیم ملی در خصوص این دیدار گفت: بازی با ژاپن برای ما بسیار حساس و تعیین کننده بود و باید این بازی را می بردیم تا بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم، خوشبختانه این اتفاق افتاد و  ملی پوشان کشورمان بازی را بسیار خوب شروع کردند و توانستند با نتیجه 73 بر 69 تیم ژاپن را که بسیار هم آماده بود، شکست دهند.

وی افزود: در پایان مسابقات مرحله گروهی، تیم های ایران، اسپانیا و ژاپن به مسابقات مرحله بعد راه یافتند و تیم هلند نیز به عنوان تیم چهارم گروه برای کسب مقام سیزدهم تا شانزدهم به مصاف تیم های چهارم سه گروه دیگر خواهد رفت.

سرمربی تیم ملی گفت: سه تیم برتر گروه B، یعنی ایران، اسپانیا و ژاپن، در مرحله بعد به مصاف سه تیم برتر گروه A خواهند رفت که این سه تیم نیز تا عصر امروز مشخص می شوند، این اتفاق در گروه های C و D نیز خواهد افتاد و پس از آن،  بر اساس امتیاز برد و باخت، تیم های اول تا چهارم، به مسابقات مرحله پلی آف راه پیدا می کنند.

آقاکوچکی خاطر نشان کرد: در مرحله بعد، تیم های هر گروه، برابر سه تیم گروه مقابل بازی می کنند ودیگر با هم گروهی های خود دیداری برگزار نخواهند کرد.

وی با اشاره به رقبای احتمالی گروه A افزود: تیم های انگلستان، مکزیک و آرژانتین از قدر ترین تیم های این مسابقات هستند و تمام تلاش خود را برابر آنها به کار می بریم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: همان طور که قبلا نیز گفتم، ملی پوشان در هر بازی بهتر می شوند و نسبت به شرایط مسابقات جهانی آگاه تر می شوند و از شدت استرس آنها کاسته می شود و با تجربه ای که از دیدارهای قبل کسب کردند، با هیجان کمتر و آگاهانه بازی می کنند.

رقابت های بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان، از روز14 تیر در شهر اینچئون کره جنوبی آغاز شده و امروز دیدارهای مرحله گروهی آن به پایان رسید.

رقابت های مرحله بعد نیز از روز 15 تیر با حضور 12 تیم برتر، آغاز خواهد شد. 
کد خبر : ۲۰۴
اشتراک در