۱۸ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴
دیدار-دبیرکل-کمیته-ملی-پارالمپیک-و-رییس-ورزش-های-زمستانی-کمیته-بین-المللی-پارالمپیک---اعلام-آمادگی-ایران-برای-میزیانی-مسابقات-بین-المللی-آسیایی-و-منطقه-ای
همزمان با نخستین دوره مسابقات بین المللی اسکی معلولین که به میزبانی کشورمان در دو پیست بین المللی دیزین و دربندسر تهران برگزار می شود، صبح امروز دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک و دیمیتری لازاروسکی رئیس مسابقات زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک در محل کمیته دیدار کردند.


همزمان با نخستین دوره مسابقات بین المللی اسکی معلولین که به میزبانی کشورمان در دو پیست بین المللی دیزین و دربندسر تهران برگزار می شود، صبح امروز دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک و دیمیتری لازاروسکی رئیس مسابقات زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک در محل کمیته دیدار کردند.

در این نشست که با حضور عیسی ساوه شمشکی رئیس انجمن اسکی فدراسیون جانبازان و معلولین و خانم ها ساندرا دتی تلر و کاترینا موگکو دو کلاسبند بین المللی از هلند و یونان برپا شد، پیشنهادات رئیس بازیهای زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک در راستای توسعه ورزش های زمستانی در کشورمان مطرح شد و با استقبال مسئولان ورزش پارالمپیک کشورمان قرار گرفت.

در آغاز این نشست مسعود اشرفی دبیرکل کمیته با اشاره به جامعه بزرگ و سازمان یافته ورزش معلولین، جانبازان، نابینایان و کم بینایان در کشورمان به حضور حدود بیست هزار ورزشکار فعال در بیست رشته ورزشی در کشورمان اشاره نمود.

وی ادامه داد: دو سال قبل با پیشنهاد آقای عیسی ساوه شمشکی و برنامه های ایشان ورزش اسکی معلولان در کشورمان وارد مرحله جدید توسعه و پیشرفت شد و مسابقات بین المللی اسکی و استقبال ویژه ای که از این رقابت ها شد مرهون تلاش های ایشان است. وی با بر شمردن موانع مقابل توسعه ورزش های زمستانی گفت: زمان محدود پرداختن به ورزش های زمستانی و تجهیزات پر هزینه از مهمترین موانع پیشرفت ورزش های زمستانی است و ادامه داد: علیرغم همه مشکلات با حمایتی که امروز از فدراسیون اسکی شاهد هستیم و کمک های کمیته بین المللی پارالمپیک به رشد، توسعه و حرکت رو به جلو ورزش های زمستانی باور داریم و این حرکت هدفمند را ادامه می دهیم.

 

 


دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در پایان سخنان خود بر آمادگی کمیته برای میزبانی مسابقات بین المللی و منطقه ای خبر داد و افزود: خوشحال هستم که به کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام نمایم که کشورمان آمادگی میزبانی مسابقات بین المللی و منطقه ای را در ایران دارد و از مسابقاتی که در منطقه برگزار می شود حمایت و پشتیبانی می نماییم و اظهار داشت: اعتقاد کمیته بر آن است که این میزبانی ها ظرفیت ما را در ورزش های زمستانی افزایش می دهد و توسعه  و پیشرفت فراگیر را در ورزش های زمستانی برای کشورمان به دنبال خواهد داشت.

 دیمیتری لازاروسکی: به توسعه و ارتقائ ورزشهای زمستانی در ایران کمک می کنیم
دیمیتری لازاروسکی رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک با اظهار رضایت از میزبانی کشورمان در اولین دوره مسلبقات بین المللی اسکی گفت: باید صادقانه بگویم کاری که در مدت دو سال در ایران انجام دادید من در کشورم صربستان در مدت پنج سال موفق به اجرا نشدم. وی با اظهار رضایت از امکانات دو پیست اسکی بین المللی دیزین و دربندسر گفت: پیست دربندسر شرایط میزبانی مسابقات جهانی برای معلولین را دارد ولی در مجموع لازم است زیر ساخت های امکانات در دسترس برای ورزشکاران فراهم گردد.

 

 


وی با اشاره به مسابقات ورودی اسکی پارالمپیک گفت: در شرایط کنونی اسکی بازان ایران توانایی کسب دو ورودی پارالمپیک را در مسابقات ورودی دارند و اگر برنامه ریزی مناسبی برای حضور پیوسته در مسابقات بین المللی فراهم شود امکان پیشرفت برای ورزشکاران رشته های زمستانی وجود دارد.

لازاروسکی در ادامه افزود: سال آینده فدراسیون جهانی اسکی میزبان اسکی بازان قاره های مختلف در کمپ آلمان می باشد و ما سال آینده آمادگی حضور سه اسکی باز ایران برای شرکت در کمپ تمرینی و مسابقات را خواهیم داشت و ادامه داد: سهمیه کشورهای آسیایی به سه کشور ایران، ارمنستان و لبنان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات اسکی پارالمپیک گفت: مسابقات کره و ایتالیا دو فرصت استثنایی برای اسکی بازان ایران و کسب سهمیه پارالمپیک است و افزود: در شرایط کنونی ایران حداقل چهار اسکی باز را دارد که پتانسیل کسب سهمیه ورودی پارالمپیک را دارد و ما در سازمان ورزشهای زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک آمادگی حمایت از برنامه های ایران را برای رسیدن به اهداف توسعه ای و پیشرفت را داریم.

 عیسی ساوه شمشکی: به دنبال کشف استعدادها در رده کمتر از بیست سال هستیم
نشست چند جانبه امروز کمیته ملی پارالمپیک با ارائه گزارش عیسی ساوه شمشکی رئیس انجمن اسکی فدراسیون جانبازان و معلولین از روند رو به رشد ورزش اسکی جانبازان و معلولین همراه بود. وی با اشاره به نیاز اسکی ایران برای حضور در میادین بین المللی گفت: در سال 2017 دو مسابقه بین المللی جوانان پیش بینی شده است که امارات متحده عربی میزبان اولین دوره رقابتها است و اظهار امیدواری نمود که کشورمان میزبانی دومین دوره مسابقات بین المللی جوانان را بر عهده داشته باشد. وی ادامه داد: استقبال از اسکی افزیش داشته است و به دنبال استعدادیابی و پرورش و آموزش جوانان کمتر از بیست سال در راه توسعه در مسیر قهرمانی هستیم.

 

 


در پایان این نشست دو ساعته لوح یادبود و هدایای ویژه کمیته ملی پارالمپیک به دیمیتری لازاروسکی رئیس مسابقات زمستانی کمیته بین الملی پارالمپیک و هیات همراه اعطا شد و دفتر یادبود کمیته توسط میهمانان امضاء گردید.

کد خبر : ۲,۰۳۲
اشتراک در