۱۴ دی ۱۳۹۵ ۰۶:۳۱
بازتاب-مسابقات-اسکی-معلولان-بر-روی-سایت-کمیته-بین-المللی-پارالمپیک
برگزاری مسابقات اسکی معلولان در پیست های دیزین و دربندسر بر روی سایت کمیته بین المللی پارالمپیک بازتاب داشته است.

برگزاری مسابقات اسکی معلولان در پیست های دیزین و دربندسر بر روی سایت کمیته بین المللی پارالمپیک بازتاب داشته است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، این رقابتها ار امروز سه شنبه با حضور ۱۰ اسکی باز ایرانی و نمایندگانی از دیگر کشورهای دنیا آغاز می شود. این برای نخستین بار است که ایران در پارا اسنوبورد و اسکی آلپاین مسابقات جهانی میزبان می شود و این نتیجه برنامه ها استعدادیابی است که از دو سال قبل در این کشور کلید خورده است.

مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، در خصوص برگزاری این مسابقات به سایت کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: ما این برنامه را آغاز کردیم و طرح حمایت از ورزشکاران خود را ادامه می دهیم. کشور ما در پارالمپیک های زمستانی ناگانو ۱۹۹۸، سالت لیک سیتی ۲۰۰۲، تورینو ۲۰۰۶، ونکوور ۲۰۱۰ و سوشی ۲۰۱۴ حضور داشته است. در دو سال گذشته سعی کردیم تا این رشته را در کشورمان توسعه دهیم و ورزشکاران بیشتری را تشویق کرده و جذب اسکی کنیم. ما اکنون میزبان سه رویداد اسکی در کشور ایران هستیم که در نتیجه تلاش برای توسعه ورزش های زمستانی است و این کار با برگزاری رقابتهای اسکی پارا آلپاین و پارا اسنوبورد انجام می شود.

 

 


رقابتهای پارا اسنوبورد در روزهای سوم و چهارم ژانویه در دیزین برگزار می شود و پس از آن در روزهای هشتم و نهم ژانویه مسابقات پارا آلپاین در دربندسر و ۱۶ و ۱۷ ژانویه در دیزین برگزار خواهدشد.

اشرفی ادامه داد: ما در آینده شاهد جذب ورزشکاران بیشتری به ورزش های زمستانی خواهیم بود و این شانس را خواهیم داشت تا مسابقات داخلی و خارجی را در کشورمان برگزار کنیم.

«دیمیتری لازاروفسکی»، رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک و دو کلاسبند نیز دانش خود را در خصوص توسعه ورزش های زمستانی به دست اندرکاران ایرانی منتقل می کنند.

با پیست های شناخته شده دیزین و دربندسر، کمیته ملی پارالمپیک ایران این فرصت را خواهد داشت تا در آینده میزبان مسابقات بین المللی باشد به ویژه ورزشکاران خود را در ورزش های زمستانی آموزش بدهد.

اشرفی در پایان گفت: ایران بیش از یک میلیون متر مربع کوه دارد و بسیاری از بخش های آن برای برگزاری اسکی قابل استفاده است. ورزشکاران در کشور ما می توانند بیش از شش ماه اسکی کنند.

پیست دیزین بیش از ۴۷ سال قدمت دارد و از سوی فدراسیون بین المللی اسکی تایید شده است. پیست دربندسر نیز در سال ۱۹۹۱ تاسیس شده است. هر دو پیست محل تفریح عمومی علاقمندان ورزش های زمستانی سراسر ایران است.

کد خبر : ۲,۰۲۱
اشتراک در