۱۳ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲
رئیس-کمیته-بین-المللی-پارالمپیک-سال-نوی-میلادی-را-تبریک-گفت
سر فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، آغاز سال نوی میلادی را تبریک گفت.
سر فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، آغاز سال نوی میلادی را تبریک گفت.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، کریون در پیام خود که بر روی سایت کمیته بین المللی پارالمپیک منتشر شده از مشارکت تمام کسانی که باعث شدند سال ۲۰۱۶ با موفقیت سپری شود، تشکر کرده است.

در بخشی از این پیام آمده است: قبل از هر چیز باید بگویم سال ۲۰۱۶ برای من شبیه به هیچ سال دیگری در جنبش پارالمپیک نبود. با ارزیابی ۱۲ ماه گذشته باید بگویم که پرچالش ترین و در عین حال پرپاداش ترین دوران ریاستم در کمیته بین المللی پارالمپیک را تجربه کردم. از نظر من بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو یک موفقیت بود. اگرچه ما از پیش از برگزاری این بازی ها با چالش هایی مواجه بودیم که این مشکلات در طول برگزاری رقابتها و پس از آن هم ادامه داشت. اما آنها به طور قابل ملاحظه ای باعث رشد جنبش پارالمپیک به نسبت بازی های ۲۰۱۲ لندن شدند.

از همه کمیته های ملی و فدراسیون ها که باعث پیشرفت ورزشکاران خود شدند و رقابت های سطح بالایی را برگزار کردند تشکر می کنم . ورزشکاران در سالی که گذشت بهترین عملکرد تاریخ پارالمپیک را به نمایش گذاشتند. شبکه های تلویزیونی و بینندگان آنلاین این رقابتها رکورد تازه ای از خود برجای گذاشتند و آگاهی مردم را نسبت به توانایی های افراد معلول به سطوح جدیدی رساندند.

من در پیامی که ۱۲ ماه قبل برای سال نوی میلادی منتشر کردم، بر روی برگزاری بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو تاکید داشتم و اینکه ثابت کنیم بازی های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن استثنا نیستند. بازی هایی که در ماه سپتامبر برگزار شد این موضوع را ثابت کرد. ریو نشان داد که اهمیتی ندارد بازی ها کجا برگزار شود و تاکیدی بود بر رشد و بالندگی پارالمپیک به عنوان رویداد ورزشی شماره یک جهان برای سوق دادن به یک دربرگیری اجتماعی.

بسیاری می گفتند بازی های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن همیشه در صدر خواهد ماند چون در چین برگزار شده است. عده ای گفتند بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن از آنجایی که در انگلستان یعنی زادگاه ورزش معلولان برگزار شده است، برترین است. اما عده کمی پیش بینی می کردند که ریو هم به همان خوبی برگزار شود به ویژه با شرایط پیش بینی نشده ای که ما با آن رو به رو شدیم. همانطور که در ماه اوت گفتم این در ژنتیک پارالمپیک ماست که موانع را به عوان فرصت ببینیم و کارها را به شکل متفاوت تری انجام دهیم. و این کاری است که ما در ریو انجام دادیم. کار ما حل کردن مشکلات است و جا دارد که از نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک آقای «اندرو پارسونز» به خاطر نقش فوق العاده ای که در پیدا کردن راه حل مشکلات داشته تشکر کنم. مشکلاتی که ما در برزیل با آن مواجه شدیم.

کمیته بین المللی پارالمپیک همکاری نزدیکی با کمیته های برگزارکننده بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن  خواهد داشت و نیز از سه شهر نامزد میزبانی پارالمپیک ۲۰۲۴ شامل بوداپست، لس آنجلس و پاریس در یکصدو سی امین جلسه کمیته بین المللی المپیک که در لیما، پایتخت پرو، برگزار می شود، حمایت خواهد کرد.

نمی توانم بگویم نسبت به رشد و تغییر شکل جنبش پارالمپیک از سال ۲۰۰۱ که به عنوان رئیس کمیته بین المللی پارالمیک برگزیده شدم،  چقدر خوشحالم. فکر می کنم کمیته بین المللی پارالمپیک، جنبش پارالمپیک و بازی های پارالمپیک نسبت به آنچه در گذشته بودند قابل تشخیص نیستند و هر عضو این مجموعه به خاطر نقشی که در آن ایفا کرده، شایسته تقدیر است.

در پایان از همه شما به خاطر تلاش های مداومتان برای اینکه جامعه بیشتری از ورزش معلولان را دربگیرید تشکر می کنم.

کد خبر : ۲,۰۱۸
اشتراک در