۱۳ دی ۱۳۹۵ ۰۶:۳۴
سیامند-رحمان---انتظار-نداشتند-رکورد-۳۱۰-کیلوگرم-را-ثبت-کنم
سیامند رحمان با ابراز خوشحالی از اینکه پنجمین رویداد برتر پارالمپیک ۲۰۱۶ به نام وی ثبت شده است، اظهار داشت: کسی انتظار نداشت رکورد ۳۱۰ کیلوگرم را ثبت کنم.

سیامند رحمان با ابراز خوشحالی از اینکه پنجمین رویداد برتر پارالمپیک ۲۰۱۶ به نام وی ثبت شده است، اظهار داشت: کسی انتظار نداشت رکورد ۳۱۰ کیلوگرم را ثبت کنم.

قوی ترین وزنه بردار معلول جهان در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: خیلی خوشحال هستم که چنین اتفاقی افتاده چون این اتفاق برای یک ایرانی رخ داده است.

وی افزود: در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن قول داده بودم که رکوردشکنی کنم، اما در آن مسابقات به خاطر ورزشکار کره ای و سرد شدن بدنم خطا گرفتند و نتوانستم وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی را مهار کنم. از آنجایی که وزنه ورزشکار کره ای را خطا اعلام کردند و وی نیز به رای داوران اعتراض و درخواست بازبینی داد، حدود ۲۰ دقیقه از زمانم را به این دلیل از دست دادم  و چون وزنه برداری رشته سنگینی است بدن ورزشکار نباید سرد شود.

رحمان گفت: همچنین به دلیل اینکه حرکت چهارم من با حرکت سوم فاصله داشت اجازه ندادند این حرکت را انجام دهم و وزنه بزنم. در نهایت نتوانستم به خواسته ام برسم اگرچه مدال طلا را کسب کردم.

 


دارنده دو طلای پارالمپیک اظهار داشت: همه منتظر بودند که رکوردشکنی کنم و من با تصمیم کادر فنی وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی را در مسابقات دیگر بالای سر نبردم و آن را برای بازی های پارالمپیک ریو نگه داشتم که به لطف خدا و دعای خیر مردم توانستم بالاتر از ۳۰۰ را هم مهار کنم.

وی با بیان این مطلب که مسئولان برگزاری انتظار نداشتند وزنه ۳۱۰ کیلوگرم را به ثبت برساند، ادامه داد: شاید این انتظار را نداشتند که ۳۱۰ کیلوگرم را به نام خودم ثبت کنم، اما لطف خدا و زحمتی که کشیده بودم باعث شد این کار را انجام دهم و البته اردوها و زحمات مربیانم هم نقش داشت تا رکوردی که مدنظرم بود و حتی بیشتر از آن را به ثبت برسانم.

وزنه بردار پرافتخار جهان در خصوص برنامه های آتی خود گفت: بازی های پاراآسیایی جاکارتا و پارالمپیک توکیو مهم ترین مسابقاتی است که در پیش داریم و در حال حاضر نیز اگر اعلام کنند تمریناتم را شروع می کنم. مربیان و رئیس انجمن درباره اردوها و مسابقت تصمیم گیری می کنند.

کد خبر : ۲,۰۱۴
اشتراک در